Powierzchnie handlowe w Polsce I-VI 2009
2009-08-29 00:10
Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
fot. mat. prasowe
Nasycenie rynku w 8 największych polskich miastach w I poł. 2009
Nasycenie rynku w 8 największych polskich miastach w I poł. 2009
Mniejsze miasta
W miastach małych i średnich zlokalizowane jest około 2,33 mln mkw powierzchni handlowej, co stanowi 33% całkowitych zasobów powierzchni handlowej w Polsce. Z uwagi na znaczną ilość projektów w większych miastach, mniejsze ośrodki miejskie cieszyły się w minionych kwartałach dużym zainteresowaniem deweloperów i inwestorów jako alternatywne lokalizacje mogące przynieść zysk. Eksperci podają, iż wydawało się, że udział ośmiu największych miast w rynku spadnie na przestrzeni najbliższych lat do poniżej 60%, zwłaszcza że w mniejszych ośrodkach powstawały coraz większe i ciekawsze projekty np. Cuprum Arena w Lubinie (35 000 mkw GLA) – największa dotychczas galeria (w Polsce) w mieście poniżej 100 000 mieszkańców i coraz więcej projektów tej skali było projektowanych. W wielu przypadkach kilku deweloperów zabezpieczyło działki w danym mieście (np. w Pile, Kielcach, Białymstoku, Lublinie czy Rzeszowie) i planowało wkrótce rozpocząć inwestycje. Te zamiary zweryfikował jednak kryzys i kłopoty z uzyskaniem finansowania.
fot. mat. prasowe
Nasycenie rynku w wybranych mniejszych miastach w Polsce w I poł. 2009
Nasycenie rynku w wybranych mniejszych miastach w Polsce w I poł. 2009
![Centra i parki handlowe: przybyło aż 0,5 mln mkw. nowych powierzchni [© Pixabay] Centra i parki handlowe: przybyło aż 0,5 mln mkw. nowych powierzchni](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-handlowy/Centra-i-parki-handlowe-przybylo-az-0-5-mln-mkw-nowych-powierzchni-265042-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl