Denerwujące reklamy
2004-03-08 14:58

© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Cztery kółka na szklanym ekranie
Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest, według ostatniego badania wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (55%) (u kobiet odsetek ten wynosi 39 proc.), osoby z wyższym wykształceniem (63%) oraz młodzi ludzie w wieku od 20 do 24 lat (63%).Co Pan(i) zazwyczaj robi, gdy w telewizji pojawia się blok reklam?
fot. mat. prasowe
Powodem nasilania się tego zjawiska w Polsce jest w dużej mierze coraz większa liczba odbiorników telewizyjnych z pilotem oraz rosnąca z roku na rok liczba dostępnych w telewizji kanałów.
Jest to również reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez Polaków jako wywołujące znudzenie (42%) bądź irytację (36%), a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie (4%). O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.
![Reklamy telewizyjne już nie ryczą [© Victoria - Fotolia.com] Reklamy telewizyjne już nie ryczą](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/telewizja/Reklamy-telewizyjne-juz-nie-rycza-153166-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl