Mobilny internet: porównanie cen VIII 2009
2009-08-28 13:34
Przeczytaj także: Mobilny dostęp do Internetu III 2009
fot. mat. prasowe
Korzystanie z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca (w %, N= 1600)
Analizy wykazały, że rosnące zainteresowanie usługami nie przekłada się na jakość obsługi klienta. W trakcie zbierania danych UKE napotkał szereg problemów związanych z uzyskaniem wiarygodnych informacji. Zdarzało się, iż na stronach operatorów dostępne były nieaktualne już cenniki, a nawet oferty w detalach zdające się wzajemnie wykluczać. Co więcej konsultanci z infolinii często nie byli w stanie udzielić wiarygodnych wyjaśnień, niekiedy przyznając się do niewiedzy w zakresie nowej oferty, której „jeszcze nie zdążyli się nauczyć”. Informacje przedstawiane przez nich w oparciu o wewnętrzne bazy danych nie zawsze były spójne z informacjami na stronach internetowych, a sami konsultanci twierdzili, iż nie są w stanie zweryfikować informacji zawartych w internetowych portalach swoich firm. Sugerowano kontakt z rzecznikiem prasowym spółki, a nawet zakup tańszych modemów na aukcjach internetowych. Urząd podkreśla, iż problem nie dotyczy wszystkich analizowanych operatorów, a jedynie wybranych przypadków, nie mniej jednak, przy okazji kolejnych analiz w zakresie mobilnego Internetu jak również innych raportów dotyczących telefonii ruchomej, Prezes UKE będzie również monitorował wiarygodność i rzetelność informacji zamieszczanych na stronach internetowych operatorów oraz udzielanych przez konsultantów, mając na uwadze dbałość, o jakość obsługi klienta.
UKE zaznacza, iż kalkulując koszt korzystania z wybranej oferty, użytkownik końcowy powinien pamiętać, iż na jego średnie miesięczne wydatki najbardziej wpływać będzie cena modemu w przypadku usług przedpłaconych oraz cena abonamentu poza promocją w przypadku usług abonamentowych (tu modemy i karty są z reguły osiągalne już za złotówkę). Promocje polegające na obniżonej opłacie w pierwszych cyklach rozliczeniowych przeważnie nie obniżają jej całościowego kosztu, dają jednak często możliwość przetestowania usługi w pierwszym cyklu rozliczeniowym. Urząd radzi, aby przy oszacowaniu kosztu korzystania z usługi, zaczerpnąć informacji z kilku różnych źródeł operatora (infolinia, Internet, salon sprzedaży).
Do pobrania: .
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl