Cele i wartość marketingu
2009-09-04 01:15
Przeczytaj także: Badania marketingowe a wybór marki
Oczywiście, w porównaniu z sytuacją, w której nie robi się nic, taka koncepcja to krok do przodu. Przyglądając się jednak tylko krótkiemu okresowi, najprawdopodobniej uzyska się nawet w połowie prawdziwego obrazu, w rezultacie czego marketing zostanie skierowany do pomocy krótkookresowym, taktycznym promocjom sprzedaży. Taka sytuacja jest szkodliwa zarówno dla marketingu i jego pozycji jako strategicznego napędu sprzedaży, jak i docelowo dla końcowych wyników przedsiębiorstwa.
Trzeba więc odnieść się do działalności marketingowej i jej współczynnika ROI w bardziej przemyślany sposób – właściwie je mierząc, optymalizując ich efekty oraz metody określania rezultatów pod kątem wewnętrznych (zarząd) i zewnętrznych (inwestorzy) oczekiwań.
fot. mat. prasowe
Powyższy fragment pochodzi z książki Petera Fiska "Geniusz marketingu" (Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009). To pozycja, którą powinien przeczytać każdy marketer, który chce się wyróżnić i nauczyć wykorzystywać zarówno swoją inteligencję, jak i wyobraźnię. Patronat medialny nad książką objął miesięcznik "Marketing w Praktyce". Publikacja jest dostępna w wielu księgarniach internetowych np. www.profinfo.pl.
oprac. : Wolters Kluwer Polska