Wakacje a oglądanie telewizji 2009
2009-09-04 11:29
Skumulowane udziały TVP1, TVP2, Polsat, TVN (%) w latach 2005-2009 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek telewizyjny I-VI 2009
Najwięcej czasu przed telewizorami Polacy spędzali w wakacyjne niedziele – średnio 3 godziny 37 min. Wakacyjny rekord oglądalności - 4 godziny i 1 minuta - miał miejsce w niedzielę 19 lipca br. Z kolei najmniej czasu przed telewizyjnymi ekranami, średnio 2 godz. 39 min., Polacy spędzali w wakacyjne piątki. Wakacyjnym dniem o najkrótszej oglądalności - średnio 2 godz. 26 min - był piątek 17 lipca 2009 r. Był to jednocześnie dzień, w którym Polacy najkrócej oglądali telewizję w 2009 r.W okresie wakacyjnym cztery największe stacje na rynku telewizyjnym – TVP1, TVP2, Polsat, TVN – uzyskały w sumie udziały na poziomie średnio 58%. W porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku jest to spadek o 7,4 pkt. proc.
fot. mat. prasowe
Skumulowane udziały TVP1, TVP2, Polsat, TVN (%) w latach 2005-2009
Natomiast w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r. swoje wyniki w tegoroczne wakacje poprawiły największe stacje informacyjne. TVP Info uzyskała średnie udziały na poziomie 5,8% (wakacje 2008 - 5,4%), a TVN24 – 3,9% (wakacje 2008 – 3,7%).
Najlepiej oglądanym programem w okresie wakacji był film „U Pana Boga za piecem” (TVP1, 25.08), który przyciągnął średnio 4,5 mln widzów (udziały 39%). Na drugim miejscu w rankingu znalazło się wieczorne wydanie „Wiadomości” TVP1, wyemitowane 19 sierpnia br., które przyciągnęło średnio 4,1 mln widzów. Z programów informacyjnych w pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze tylko Teleexpress (TVP1, 29.08; średnio 3,6 mln widzów). Spośród programów rozrywkowych najlepiej oglądany był koncert „Jedynka, gwiazdy i ty” (TVP1, 30.08; średnio 3,9 mln widzów). W TOP10 programów znalazła się także transmisja drugiej połowy meczu piłki nożnej pomiędzy Polską i Grecją (TVP1, 12.08; średnio 3,6 mln widzów).
fot. mat. prasowe
Najlepiej oglądane programy w okresie 01.07 – 31.08 2009
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3003 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl