eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysłMleczarnie inwestują w kampanie reklamowe

Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe

2009-09-08 10:28

Przeczytaj także: Branża mleczarska: szanse i zagrożenia


Również poprzez emisję spotów reklamowych w TV oraz sponsoring wybranych programów telewizyjnych reklamowała się w 2008 roku Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. Firma zainwestowała w kampanię reklamową promującą markę sera Radamer blisko 3,5 mln zł. - Oprócz telewizji, dodatkowymi kanałami komunikacji marketingowej był internet oraz prasa handlowa - mówi prezes Bajko. Koniecznie trzeba odnotować kampanie zagranicznych koncernów Arla i Muller, które trwają intensywnie od początku roku. Arla wprowadziła i intensywnie promuje nową markę masła Lurpak. Jak mówią przedstawiciele Arli, kampania ma trwać rok i obejmować swoim zasięgiem całą Polskę.

Pij mleko

Kampania "Stawiam na Mleko" ma zwiększyć spożycie mleka w Polsce. Projekt jest finansowany przez Unię Europejską (4,9 mln euro), budżet państwa (3 mln euro) oraz Fundusz Promocji Mleczarstwa. Akcja ma trwać trzy lata. Podsumowując pierwszy rok kampanii, Waldemar Broś, prezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, mówił, że kampania jest skierowana głównie do dzieci, więc jej efekty będą widoczne dopiero za kilka lat. Równocześnie podkreślał, że udało się zatrzymać spadający trend spożycia mleka. Kampania "Stawiam na Mleko" sprawiła, że 83,5 proc. mam będzie podawało dzieciom częściej produkty mleczne, 82,7 proc. mam będzie podawało dzieciom częściej mleko, 74,1 mam będzie spożywało więcej produktów mlecznych oraz 73,1 proc. mam będzie spożywało więcej mleka.

Podczas pierwszego roku odwiedzono 37 miast w północnej i wschodniej Polsce, odwiedzono 104 szkoły, wydano 570 tys. materiałów promocyjnych oraz ponad 91 tys. gadżetów reklamowych. W promocji ulicznej wzięło udział 10 550 osób - mówił Krzysztof Przybyłowski, prezes spółki CAM Media SA, która realizowała kampanię, skierowaną przede wszystkim do dzieci i matek.

W przyszłym roku ma zostać odwiedzonych kolejne 36 miast i 108 szkół podstawowych, nakręcone zostaną dwa nowe spoty reklamowe i zostaną wyemitowane 140 razy w TVP1 i TVP2. Ponadto planowana jest emisja 18 reklam modułowych w prasie kobiecej i wydanie 450 tys. materiałów POS i 62 tys. gadżetów reklamowych. Twarzą kampanii podobnie jak w minionym roku będzie Ilona Felicjańska. Polska Izba Mleka zrealizowała film edukacyjny o walorach zdrowotnych picia mleka. Film został wyemitowany w stacjach kablowych na terenie całego kraju, trafił do ponad 300 szkół i kuratoriów oświaty.

Za kilkadziesiąt tysięcy czy za miliony?

Firmy bardzo niechętnie mówią o swoich budżetach przeznaczonych na reklamę i promocję. Zdaniem Krystyny Widery, prezesa spółdzielni Jogser, największym problemem polskiego mleczarstwa jest brak kapitału. Znajduje to odzwierciedlenie w wydatkach reklamowych. Zarówno spółdzielnie, jak i prywatne firmy mleczarskie są bardzo otwarte na wszelkie innowacje, na kreatywność. Problemem są jednak ograniczone budżety reklamowe, które uniemożliwiają często działania na szeroką skalę - uważa Paweł Gala.

Niemniej przykład kampanii reklamowej OSM Chojnice pokazuje, jak można za niewielkie pieniądze zrealizować bardzo dobrą, lokalną kampanię. - Koszty naszej kampanii były stosunkowo nieduże, bo budżet zamknął się w 70-80 tys. zł - powiedział prezes OSM Chojnice. Według Expert Monitor, wydatki cennikowe SM Mlekpol na markę Łaciate w 2008 roku wyniosły 13,6 mln zł, przy czym monitoring Expert Monitor nie obejmuje wydatków internetowych. Eksperci oceniają, że firmy Danone, Arla i Muller wydają rocznie na reklamę po 100-150 mln zł.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: