Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
2009-09-08 10:28
Przeczytaj także: Branża mleczarska: szanse i zagrożenia
Łaciaty sukces
Firmy różnie oceniają przeprowadzone kampanie. Oczywiście trudno jest ocenić efektywność przed zakończeniem działań. Ubiegłoroczna kampania marki Łaciate okazała się wielkim sukcesem, jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Łaciate, dzięki konsekwentnie prowadzonej komunikacji, umocniło swoją pozycję rynkową. Warto zaznaczyć, iż mleko Łaciate otrzymało tytuł Towaru Roku 2008. Tym samym uznane zostało w kategorii mleka za najlepiej sprzedający się produkt w sklepach mało- i wielkopowierzchniowych oraz przynoszący największe zyski sprzedającym w 2008 roku - mówi Ewa Gromadzka, kierownik działu marketingu SM Mlekpol.
Mniej zadowolony jest prezes Spomleku. Kampanię swojej firmy, a raczej jej wyniki, ocenił krytycznie, wskazując równocześnie przyczyny takiego stanu. Efektywność akcji określiłbym jako bardzo umiarkowaną. Słabą stroną akcji było zbyt małe wsparcie sprzedażowe i dystrybucja. Firma decydując się na reklamę telewizyjną, powinna być organizmem bardzo sprawnym wewnętrznie. Kampania reklamowa nie może zastępować codziennej, mądrej i konsekwentnej pracy służb handlowych - mówi Edward Bajko.
Badania dotyczące skuteczności reklamy w mleczarstwie prowadziła firma Infodome. Z naszych badań wynika, że istotne znaczenie w informowaniu konsumentów o nowych produktach mleczarskich odgrywają media (51,4 proc. wskazań). Najczęściej jako o źródłach informacji wspominano czasopisma, artykuły w prasie kobiecej, programy kulinarne i telewizyjne oraz artykuły w czasopismach poświęconych zdrowiu - mówi Joanna Nowak, prezes Infodome. - 41 proc. ankietowanych przyznało, że reklama tworzy pozytywny wizerunek reklamowanej grupy produktów, nawet jeżeli nie będzie to reklama specyficznej marki lub producenta.
Jednocześnie 36,4 proc. respondentów uważa, że reklama ogólna przynosi korzyść wszystkim producentom, a wspólne działania reklamowe są opłacalne i przyczyniają się do poprawy komunikacji pomiędzy producentami i konsumentami. Tylko 7,9 proc. ankietowanych uważało, że ogólna reklama nie ma sensu, a tylko 4,1 proc. było zdania, że nie przynosi żadnych korzyści.
Przeczytaj także:
IJHARS skontrolowała polskie mleczarnie
oprac. : Roman Wieczorkiewicz / Rynek Spożywczy
Więcej na ten temat:
branża mleczarska, polskie mleczarnie, produkty mleczarskie, mleczarnie, kampanie reklamowe