Zakupy w Internecie tańsze o 20 proc.
2009-09-09 11:20
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
W rankingu zestawiono ceny 3600 produktów w 16 kategoriach z 48 sklepów, w 5 największych miastach Polski. Następnie, porównano je z najniższymi cenami ich odpowiedników w serwisie Allegro i w innych sklepach internetowych przy pomocy internetowej porównywarki cen Ceneo.pl. W zestawieniu uwzględniono tylko ceny nowych produktów.W zależności od kategorii produktów, różnice między cenami w Internecie i w „tradycyjnych” sklepach były dość zaskakujące.
fot. mat. prasowe
W kategorii „Zdrowie i uroda” ceny kosmetyków są średnio tańsze o 32 proc., a produkty dla dzieci można kupić o 25 proc taniej. Zakup filmów i sprzętu AGD w Allegro może dać średnio 22 procentową oszczędność. W niektórych przypadkach różnice cen są spektakularne. Za laptop w Internecie zapłacimy średnio o 705 zł mniej, a za lustrzankę – o 662 zł, natomiast kupując telewizor można zaoszczędzić nawet 574 zł.
fot. mat. prasowe
W ciągu dwóch ostatnich lat zakupy w Internecie stały się jeszcze bardziej popularne i dają więcej okazji do oszczędzania. Jak wynika z raportu Pentor Reasearch International, opracowanego w 2007 roku, ceny elektroniki użytkowej sprzedawanej w sklepach internetowych były średnio o 9 proc. niższe niż te oferowane w dużych sklepach. Tegoroczny raport Allegro wykazał, że komputery, telefony i akcesoria są tańsze o średnio 20 proc.
„Zawirowania gospodarki powodują, że Internet jest miejscem, w którym nie tylko coraz więcej osób robi zakupy, ale również coraz więcej firm widzi w nim swoją szansę. 80 proc. aukcji w Allegro to transakcje na zasadzie kup teraz, a reszta to aukcje tradycyjne”- mówi Patryk Tryzubiak, PR Manager Allegro.
Wśród 14 milionów polskich internautów prawie wszyscy przed zakupami sprawdzają ceny w Internecie. Jak wynika z raportu firmy Gemius „Polski Internet 2008/2009” liczba użytkowników e-sklepów i serwisów aukcyjnych jest podobna, tym nie mniej 8 razy więcej dokonuje się odsłon na tych drugich. Co więcej, na serwisach aukcyjnych internauta spędza średnio 5 godzin miesięcznie, a w sklepach internetowych tylko 45 minut.
Raport Allegro powstał na potrzeby konkursu alleMIASTO. Tym razem największa polska platforma aukcyjna zaprasza od 1 września do zakupów i oszczędzania mieszkańców średnich miast, które mają duży potencjał w zakresie handlu internetowego. Celem akcji jest wyłonienie najbardziej oszczędnego miasta w rozmiarze M (od 90 do 130 tys. mieszkańców). Oszczędność ta mierzona jest na podstawie liczby transakcji oraz średnich różnic cen produktów w sieci i poza nią. Zakupy każdego mieszkańca są dodawane i rejestrowane, dzięki czemu powstaje ranking miast. Rywalizacje na bieżąco można obserwować za pośrednictwem strony internetowej Allemiasto.pl.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl