Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2009
2009-09-14 13:57
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014
Jedną z najbardziej popularnych ofert w sierpniu była - tak jak prognozowano - oferta rodzinna w renomowanym resorcie SPA na Mazurach. We wrześniu hitem może być tygodniowy pobyt w Instytucie SPA&Wellness w Krynicy Górskiej. Opcja żywieniowa HB, a w cenie wliczone są 2 zabiegi dziennie do wyboru. Ceny od 805 zł/os. Górską alternatywą jest weekend w Zakopanem, w nowoczesnym centrum Konferencyjno – Rekreacyjnym. Opcja żywieniowa z trzema posiłkami (FB), a w cenie kolacja grillowa, wycieczka rowerowa, sala fitness, tenis stołowy, opłata klimatyczna, parking monitorowany, i bezprzewodowy Internet. Cena tylko 400 zł/os.
Sprzedaż oferty krajowej w sierpniu przedstawiała się następująco:
-
ośrodki wypoczynkowe 52 proc. oferty.
Średnia cena rezerwacji w tym segmencie wyniosła 1700,00 zł -
hotele i pensjonaty 33 proc. oferty.
Średnia cena rezerwacji w tym segmencie wyniosła 1500,00 zł -
obiekty SPA & Wellness 15 proc. oferty.
Średnia cena rezerwacji w tym segmencie wyniosła 2700,00 zł
PODSUMOWANIE
Okiem managera – Magdaleny Krzywosińskiej, dyrektor promocji w portalach turystycznych EasyGo.pl & Wakacje.pl.
W portalach turystycznych EasyGo.pl i Wakacje.pl jest średnio 1,5 mln ofert w ciągu całego roku. Dominującymi zaś kierunkami podróży Polaków od dłuższego czasu są Egipt, Turcja, Grecja, Tunezja. Czy to oznacza, że nie jesteśmy ciekawi świata? Czy skupiamy się jedynie na tym, w jakim hotelu spędzimy urlop i do tego ograniczamy wybór miejsca wakacyjnego?
Tak nie musi być. Tak wielkie katalogi ofertowe na poszczególne sezony zawierają mnóstwo propozycji dostępnych dla każdego. Oprócz standardowego wypoczynku znaleźć można wyjazdy pobytowo – objazdowe, rejsy, trekkingi czy krótkie wyjazdy weekendowe. Dostępne kierunki wycieczek to nie tylko państwa z basenu Morza Śródziemnego, ale również egzotyczne zakątki świata: np. Emiraty Arabskie, Brazylia, Chiny, Indie, Kuba, Dominikana. Warto przyjrzeć się tym propozycjom, bo ich ceny są niewiele wyższe od wyjazdów z kategorii POP turystyki.
Obserwując tabele sprzedażowe zauważamy powolny wzrost rezerwacji internetowych dotyczących wyjazdów w dalekich kierunkach. Czy ten trend się utrzyma? Robiąc porównania sprzedażowe z lat ubiegłych, śledząc bieżące zainteresowanie klientów, a zwłaszcza obserwując ruchy touroperatorów śmiem twierdzić, że tak. Nowe, bezpośrednie połączenia, nowe kierunki, hotele, atrakcyjne ceny plus promocja destynacji przekonają Polaka – podróżnika, że ziemia jest okrągła.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl