Reklama tradycyjna a marketing internetowy
2009-09-17 01:10
Przeczytaj także: Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
Stare zasady marketingu
- Marketing znaczył tyle samo co reklama (i kreowanie marki).
- Reklama apelowała do masowego odbiorcy.
- Reklama polegała na przeszkadzaniu ludziom tak, aby skierowali swoją uwagę na jej przekaz.
- Reklama była jednokierunkowa: od firmy do konsumenta.
- Reklama polegała wyłącznie na sprzedaży produktu.
- Reklama była oparta na kampaniach o ograniczonym czasie istnienia.
- Kreatywność uznawana była za najważniejszy czynnik reklamy.
- Dla agencji reklamowej ważniejsze było zdobycie nagrody branżowej niż to, aby jej klient pozyskał nowych konsumentów.
- Reklama i PR stanowiły osobne dyscypliny, zarządzane przez różnych ludzi o odrębnych celach, strategiach i kryteriach oceny.

fot. mat. prasowe
Nowe zasady marketingu i PR
Powyższy artykuł jest fragmentem książki Davida Meermana Scotta „Nowe zasady marketingu i PR” (Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009). To pozycja nie tylko dla specjalistów od marketingu i PR, którzy muszą orientować się w nowych trendach w komunikacji. To również lektura dla menadżerów każdego stopnia, którzy innowacje traktują jako nieodłączny element naszej rzeczywistości. Książka jest dostępna w wielu księgarniach internetowych m.in. w www.profinfo.pl.
![Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł [© Freepik] Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Rynek-reklamy-warty-blisko-9-mld-zl-263476-150x100crop.jpg)
oprac. : Wolters Kluwer Polska