Reklama tradycyjna a marketing internetowy
2009-09-17 01:10
Przeczytaj także: Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
Stare zasady marketingu
- Marketing znaczył tyle samo co reklama (i kreowanie marki).
- Reklama apelowała do masowego odbiorcy.
- Reklama polegała na przeszkadzaniu ludziom tak, aby skierowali swoją uwagę na jej przekaz.
- Reklama była jednokierunkowa: od firmy do konsumenta.
- Reklama polegała wyłącznie na sprzedaży produktu.
- Reklama była oparta na kampaniach o ograniczonym czasie istnienia.
- Kreatywność uznawana była za najważniejszy czynnik reklamy.
- Dla agencji reklamowej ważniejsze było zdobycie nagrody branżowej niż to, aby jej klient pozyskał nowych konsumentów.
- Reklama i PR stanowiły osobne dyscypliny, zarządzane przez różnych ludzi o odrębnych celach, strategiach i kryteriach oceny.
fot. mat. prasowe
Nowe zasady marketingu i PR
oprac. : Wolters Kluwer Polska