Karty lojalnościowe w opinii Polaków
2009-09-16 11:32
Przeczytaj także: Nowy multipartnerski program lojalnościowy PAYBACK
Najważniejszą tego przyczyną jest fakt, że niemal 50% polskich konsumentów uznaje samą ideę kart lojalnościowych za interesującą, natomiast 48% badanych respondentów nie potrafi wskazać nazwy żadnego programu lojalnościowego – ich zaangażowanie emocjonalne w istniejące programy jest więc nikłe. Respondenci jako główne wady programów lojalnościowych w Polsce wskazali brak oryginalności i niską satysfakcję uczestników.Z badania wynika, że główne wady programów lojalnościowych obecnych na polskim rynku:
- zbyt mało korzyści dla uczestników programu, np. rabatów (65%)
- zbyt długi okres gromadzenia punktów zanim można otrzymać nagrodę (53%)
- nieatrakcyjne nagrody (49%)
- Jedna karta może być używana w wielu punktach sprzedaży (76%)
- Zgromadzone punkty można szybko wymieniać na nagrody (75%)
- Wiele opcji wymiany punktów (72%)
- Kupony rabatowe z dodatkowymi zniżkami (67%)
- Karta lojalnościowa może być także używana jako karta debetowa (65%)
- Punkty można wymieniać na unikalne produkty (61%)
- Możliwość korzystania z ekskluzywnych korzyści i usług (60%)
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone przez CEM na zlecenie PAYBACK na reprezentatywnej próbie 500 osób w wieku od 18 do 70 lat.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl