Jak zmieni się branża motoryzacyjna?
2009-09-16 13:35
6 głównych rynków, na których dominujące firmy (> 1 mln jednostek) będą posiadać swoje główne ośrodk © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
Eksperci Deloitte uważają, że sytuacja gospodarcza na świecie i dynamika rynkowa doprowadzą do głębokich zmian strukturalnych w branży motoryzacyjnej, tworząc podwaliny dalszego rozwoju. Wzrośnie rola Chin i Indii, które wraz z krajami Europy Zachodniej, Japonią, Koreą i Stanami Zjednoczonymi staną się głównymi ośrodkami projektowania i produkcji.fot. mat. prasowe
6 głównych rynków, na których dominujące firmy (> 1 mln jednostek) będą posiadać swoje główne ośrodk
Raport zwraca uwagę na trzy trendy technologiczne, które stwarzają nowe możliwości dla producentów motoryzacyjnych: technologie układu napędowego i rosnące zainteresowanie napędem eklektycznym; przejście od mechaniki do elektroniki oraz mobilność bez zaawansowanych technologii.
Zdaniem Deloitte wyścig po palmę pierwszeństwa w samochodach o napędzie elektrycznym cały czas się toczy. Do 2020 r. sprzedaż samochodów o napędzie czysto elektrycznym i innych ekologicznych pojazdów wzrośnie do jednej trzeciej całkowitej sprzedaży w krajach rozwiniętych i do 20% sprzedaży w obszarach miejskich rynków wschodzących. Również administracje centralne, kierując się różnymi czynnikami - od bardziej restrykcyjnych standardów emisji dwutlenku węgla do uniezależnienia się od energii pochodzącej zza granicy - będą wywierać znaczny wpływ na sprzedaż samochodów elektrycznych i innych innowacji technologicznych poprzez rozporządzenia i regulacje.
fot. mat. prasowe
Wzrost wolumenu globalnych platform
Ekologia będzie jedną z najważniejszych kwestii konsumenckich w branży motoryzacyjnej w roku 2020. Producenci będą musieli też uwzględnić takie czynniki jak świadomą konsumpcję; bogacenie się społeczeństw, przede wszystkim w odniesieniu do krajów rozwijających się; bezpieczeństwo i coraz większe przywiązywanie wagi do innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie przez konsumentów; e-biznes – Internet stanie się coraz bardziej znaczącym kanałem sprzedaży; oraz zmianę preferencji, szczególnie w odniesieniu do starszych konsumentów mieszkających w miastach.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl