Wskaźnik optymizmu - III 2004
2004-03-18 00:01
Jak podaje firma badawcza Ipsos w marcu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł o ponad 3 punkty do 71,85 pkt. Pogorszenie nastrojów wśród konsumentów wywołały m.in. najgorsze od dwunastu lat oceny klimatu gospodarczego: w porównaniu z ubiegłym miesiącem wskaźnik klimatu gospodarczego spadł o ponad 7 punktów. Druga składowa WOK - skłonność do zakupów - w zasadzie nie uległa zmianie.
Przeczytaj także: Wskaźnik Optymizmu - I 2004
Utrzymuje się tendencja spadkowa w ocenie sytuacji przyszłej - wskaźnik oczekiwań spadł w marcu o ponad 4 punkty, co ma niewątpliwie związek z obawami związanymi z wejściem Polski do Unii Europejskiej.Jednak w tym miesiącu spadek Wskaźnika Optymizmu Konsumentów związany jest przede wszystkim ze zmianą oceny sytuacji bieżącej. Wskaźnik bieżący spadł bowiem o blisko 9 punktów procentowych. Wpływ na tak znaczny spadek nastrojów może mieć ocena sytuacji politycznej w kraju.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Wskaźnik optymizmu - VII 2004
![Wskaźnik optymizmu - VII 2004 Wskaźnik optymizmu - VII 2004](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/nastroje-spoleczne/Wskaznik-optymizmu-VII-2004-1402-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl