Polskie sklepy online dobrze sobie radzą
2009-09-21 13:11
Przeczytaj także: Rynek e-commerce wart 8,1 mld zł
fot. mat. prasowe
10 sklepów o największych przychodach netto w 2008 r.
Na trzecim miejscu uplasował się Merlin.pl, który zwiększył swoją sprzedaż z 80 do 119 mln zł. W zestawieniu znalazł się też drugi reprezentant grupy "Książki i multimedia", a zarazem największy konkurent Merlina - Empik.com. Internetowy Empik również może się pochwalić wysoką dynamiką przychodów. Jak wynika z zebranych na rzecz raportu informacji, jego obroty wzrosły w ubiegłym roku z 50 do 85 mln zł.
Podobną wielkość sprzedaży miały dwa sklepy, które znalazły się na czwartym i piątym miejscu - Electro.pl i Komputronik.pl. Pierwszy sprzedaje w sieci głównie sprzęt RTV i AGD, drugi to oczywiście lider wśród działających w polskiej sieci sklepów komputerowych.
Szóste miejsce należy do spółki Oponeo.pl SA, która wprawdzie handluje za pośrednictwem kilkunastu różnych witryn, ale ponieważ wszystkie te witryny oferują podobny asortyment (głównie opony i felgi), traktuje się je w zasadzie jako jeden sklep. Sklepy Oponeo.pl SA sprzedały w 2008 r. towary za 92 mln zł, o 29 mln zł więcej niż w roku poprzednim.
Trzy ostatnie pozycje w zestawieniu należą do sklepów z kategorii "Foto, RTV, AGD". Zaskakiwać może zwłaszcza wysokie miejsce działającego w kilkunastu krajach Europy sklepu Pixmania.com. Według naszych informacji, w ubiegłym roku klienci z Polski mogli kupić w Pixmanii towary za łączną kwotę rzędu 60 mln zł.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl