Branża PR a motywacja do pracy 2009
2009-09-21 12:13
Przeczytaj także: Branża PR: znaczna lojalność pracowników
W tym roku, stojącym pod znakiem kryzysu, częściej także przyznawali, że przyczyną rotacji były zwolnienia w firmie - 6% odpowiedzi. To recesja prawdopodobnie wymusiła w wielu firmach konieczność redukowania stanowisk związanych z PR-em lub mniejszych zamówień na usługi PR-owskie kierowanych do agencji.
To pewnie dlatego pracodawcy w tym roku rzadziej podwyższali zarobki, by motywować pracowników i stawiali na bonusy pozapieniężne.
fot. mat. prasowe
Plusy pracy w branży PR (lata 2007, 2008, 2009)
Plusy pracy w branży PR (lata 2007, 2008, 2009)
Co ciekawe jednak PR-owcy przyznają, że zarobki są jedną z głównych zalet tej branży i powodów, dla których w niej zostają. W zeszłym roku wskazywało na ten element jako zaletę pracy zaledwie 6%, w tym roku – to już 12%. Jednocześnie PR-owcy uważają, że zasadniczym jej minusem jest niewspółmierny do zarobków wkład pracy w wykonywane zadania.
19% respondentów jako przyczyny przyjęcia nowej pracy wskazało ciekawe wyzwania zawodowe, a 18% - możliwość zdobycia doświadczenia. Pierwszy powód wybrało 1% respondentów więcej niż rok temu. 13% ankietowanych wybrało, podobnie jak rok temu i dwa lata temu odpowiedź „możliwość nawiązania ciekawych kontaktów”.
Jednocześnie najważniejszym powodem podjęcia pracy w PR są, podobnie jak w zeszłorocznej edycji badania, kreatywna praca i zainteresowanie PR. Ten ostatni powód wskazało w tym roku o 1% respondentów mniej. Szansa na kreatywną pracę to powód podjęcia pracy w PR dla 18% ankietowanych, dokładnie tyle samo osób wskazało tę odpowiedź w 2008. Dodatkowo zaledwie 5 proc. badanych wskazywało na zarobki jako na powód wyboru. W 2008 odpowiedź tę wskazało o 1 proc. mniej badanych.
Informacje o badaniu
Raport "Motywacje polskich PR-owców" portali PRoto.pl i GazetaPraca.pl powstał na podstawie ankiet internetowych wypełnionych anonimowo przez 582 osoby związane z public relations. Badanie przeprowadzono w dniach 6-27 sierpnia 2009. To jego trzecia edycja.

1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl