Rynek lotniczy będzie się rozwijał
2009-09-22 01:45
Przeczytaj także: Rynek lotniczy 2012
Na przykład w Stanach Zjednoczonych w 2007 r. linie lotnicze straciły 740 mln galonów paliwa wskutek opóźnień będących wynikiem zbyt dużego natężenia ruchu na lotniskach, co odpowiada 32 tys. lotów między Londynem a Nowym Jorkiem. Większe samoloty o ograniczonym poziomie emisji CO2 stanowią dobre rozwiązanie tego problemu. W ostatnich 10 latach wielkość samolotów wzrosła o 3 procent. Airbus przewiduje, że do 2028 roku przeciętny samolot będzie o 26 procent większy niż obecnie.
Airbus przewiduje także, że popyt na bardzo duże samoloty o ponad 400 miejscach pasażerskich, takie jak A380, wyniesie ponad 1700 maszyn. Maszyny tego rodzaju, o łącznej wartości 571 mld dol., będą stanowiły 19 procent w ujęciu wartościowym wszystkich dostaw samolotów pasażerskich i transportowych, a także 7 procent w ujęciu ilościowym. Z tej liczby 1318 maszyn będzie obsługiwało połączenia pomiędzy najbardziej dynamicznymi mega-miastami na świecie, których populacja i powierzchnia stale rośnie. Sytuacja ta będzie nieuchronnie prowadzić do koncentracji ruchu lotniczego. Ponad 50 procent bardzo dużych samolotów na świecie będzie eksploatowanych przez linie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku.
W segmencie samolotów szerokokadłubowych (od 250 do 400 miejsc), w najbliższych 20 latach dostarczonych zostanie ok. 6250 nowych samolotów pasażerskich i transportowych o wartości 1,3 bln dol., czyli 42 procent wszystkich nowych maszyn w ujęciu wartościowym i 25 procent w ujęciu ilościowym. Do grupy tej należeć będzie 4240 małych samolotów szerokokadłubowych (250 do 300 miejsc) oraz 2010 średnich samolotów szerokokadłubowych (350 do 400 miejsc).
W segmencie samolotów wąskokadłubowych w ciągu najbliższych 20 lat dostarczonych będzie ok. 17 tys. samolotów o wartości ok. 1,2 bln dol., czyli 39 procent w ujęciu wartościowym i 68 procent w ujęciu ilościowym. Oznacza to wzrost w stosunku do poprzednich prognoz w wyniku pojawienia się tanich przewoźników, większej liberalizacji połączeń oraz rosnącego popytu na samoloty wąskokadłubowe w Azji.
Przeczytaj także:
Rynek lotniczy: podsumowanie 2012
![Rynek lotniczy: podsumowanie 2012 [© pixelcomet - Fotolia.com] Rynek lotniczy: podsumowanie 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-lotniczy/Rynek-lotniczy-podsumowanie-2012-110794-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl