System pod kontrolą
2004-03-23 00:03
Webtel wprowadził na rynek nowy produkt z rodziny UNICALL - UNICALL Serwis. UNICALL Serwis jest specjalizowanym systemem teleinformatycznym służącym do rejestracji zgłoszeń o zdarzeniach awarii w monitorowanych systemach.
Przeczytaj także: CTIContact dla MŚP
Funkcjonalność systemu UNICALL Serwis obejmuje, przede wszystkim: detekcję awarii w systemach informatycznych, generowanie automatycznych powiadomień telefonicznych o awarii w postaci informacji głosowej do wybranych osób zajmujących się suportem monitorowanych systemów, kontrolę realizacji zadań podejmowanych przez osoby odpowiedzialne, generowanie kolejnych połączeń (do innych osób odpowiedzialnych) w przypadku niezrealizowania lub niepodjęcia zadań usunięcia awarii.Zalety systemu to, między innymi: wykorzystanie urządzeń mobilnych, pełna integracja infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej, efektywny rozkład zadań zautomatyzowanych oraz z udziałem czynnika ludzkiego eliminujący dotychczasowe luki wielu systemów antyawaryjnych.
Główny nacisk podczas projektowania i realizacji systemu został postawiony na elastyczność mechanizmów dedykowanych do komunikacji z modułami diagnostycznymi. System UNICALL Serwis posiada specjalizowane interfejsy przeznaczone do przyjmowania zgłoszeń o stanach awaryjnych w systemach zewnętrznych (RMI, CORBA, wywołanie HTTP, obsługa dedykowanego portu własnym protokołem CCTrans), jak również mechanizmy odpowiedzialne za "aktywne" odpytywanie określonego zbioru modułów w zadanej polityce zapytań o status.
Jako drogę powiadomienia osoby nadzorującej system wybrano połączenie telefoniczne, co stanowi o przewadze wobec systemów opartych na powiadamianiu poprzez e-mail czy SMS - możliwa jest dowolna długość komunikatu, zapewniony jest także duży stopień pewności dostarczenia i odbioru komunikatu. Długość zapowiedzi głosowej w opisywanym systemie może być w zasadzie dowolna (odtwarzane są uprzednio nagrane pliki WAV). Ponadto środowisko centrali telefonicznej i sieci telefonii PSTN jest znacznie stabilniejszym i niezawodnym środkiem komunikacji w porównaniu z komunikacją poprzez SMS czy e-mail.
Przeczytaj także:
Webtel w Banku Handlowym
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl