eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeCross marketing wabi panie

Cross marketing wabi panie

2009-10-12 10:10

Internautki mają wiele twarzy. To może być matka, żona, singielka, nastolatka, kobieta oczekująca dziecka, karierowiczka, przyjaciółka, panna młoda. Każde z tych kobiecych wcieleń ma inne potrzeby i poszukuje w sieci innych informacji.

Przeczytaj także: Serwis dla kobiet w WP

Jaka jest kobieta w sieci? Na pewno aktywna. Już prawie połowa wszystkich internautów to kobiety (49 proc.), a 64 proc. z nich korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie. Aż 60 proc. to kobiety w wieku od 15 do 34 lat, a ponad 90 proc. to kobiety wykształcone, z których blisko połowa zarabia od 2 do 5 tysięcy zł miesięcznie netto. W ciągu ostatnich 2 lat średni czas spędzany online przez panie wydłużył się dwukrotnie. Przeciętna, miesięczna liczba odsłon dokonanych przez internautki wzrosła w tym okresie także niemal dwukrotnie (w grudniu 2008 r. wynosiła ponad 3000).

Badania PEW Internet & American Life Project pokazują, że dla kobiet najważniejsze w sieci są trzy rzeczy: kontent, wygoda i społeczność. Najczęściej korzystają z serwisów związanych z pracą, stylem życia, edukacją, turystyką i społecznościami. Uwielbiają też zakupy w sieci. Około 60 proc. internautek chociaż raz dokonało zakupów online – najczęściej na aukcjach internetowych. Kobiety to światowa potęga konsumencka. Badania firmy A.T. Kearney pokazują, że chociaż kobiety stanowią nieco ponad połowę populacji, to odpowiadają aż za 80 proc. wydatków konsumpcyjnych. Wśród polskich internautek także obserwuje się coraz większą popularność sklepów i aukcji internetowych. Towary najczęściej przez nie kupowane to książki, płyty i filmy. Także ubrania i biżuterię kobiety najchętniej kupują na aukcjach.

Społeczne z natury

Panie częściej niż panowie korzystają też z serwisów społecznościowych. Internet to dla nich nie tylko źródło plotek, ale również miejsce, w którym mogą się wirtualnie spotykać. Bez udziału mężczyzn, anonimowo dzielą się swoimi historiami i wrażeniami. Są bardzo aktywne – piszą, doradzają, tworzą. Najczęściej pojawiają się na forach lub zakładają własne blogi. Ponad 33 proc. kobiet jest aktywnych w blogosferze przynajmniej raz w tygodniu. Połowa z nich prowadzi własny blog, a ponad 60 proc. czyta i komentuje blogi innych. Dzięki blogosferze kobiety odnalazły swoje miejsce w sieci. Na blogach chętnie dzielą się opiniami i informacjami o produktach, dyskutując z innymi internautkami. Tę bardzo atrakcyjną społeczność budują głównie panie w wieku 18-49 lat, zamożne, wykształcone, chętne do dyskusji i wymiany doświadczeń. Internautki bardzo chętnie prowadzą swoje blogi na stronach sponsorowanych przez marki. Takim przykładem jest strona http://www.iwoman.pl/.

Duża grupa blogowiczek to matki. Blogująca matka jest najczęściej młodą kobietą – w wieku 20–35 lat, posiadającą minimum średnie, a często wyższe wykształcenie, stale używającą internetu. To osoba energiczna, otwarta na świat, poszukująca nowych form ekspresji, chętna do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Te matki chwalą się swoimi dziećmi, zafascynowane macierzyństwem i pragnące zapamiętać każdy szczegół rozwoju swego malucha. Większość z nich udziela się na forach związanych z tematyką dziecięcą. Część prowadzi również alternatywnego bloga o sobie, swoich przemyśleniach i kwestiach intymnych, w tym związanych z małżeństwem.

 

1 2 3

następna

oprac. : Joanna Dobrowolska / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: