Korzystanie z Internetu a sektor MSP
2009-10-13 12:16
Jeśli firma posiada stronę internetową, to znajdziemy na niej... (Podstawa: respondenci, których fir © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Sektor MSP: obecność w Internecie istotna
Dlaczego małe i średnie firmy nie chcą mieć strony internetowej? 36% twierdzi, że ich działalność tego nie wymaga, 21% ma stałych klientów i nie szuka aktywnie nowych; dla 8% powodem jest brak funduszy na pokrycie kosztów budowy strony internetowej.fot. mat. prasowe
Jeśli firma posiada stronę internetową, to znajdziemy na niej... (Podstawa: respondenci, których fir
Co znajdziemy na stronach internetowych polskich firm? Przede wszystkim informacje o przedsiębiorstwie, dane teleadresowe i kontaktowe (97%). 84% firm posiadających witrynę poszło o krok dalej i zamieściło na stronie informację o swojej ofercie. Jednak już tylko nieco ponad połowa (55%) ma na stronie bezpośredni formularz kontaktowy, 45% oferuje możliwość składania rezerwacji lub zamówień przez internet, zaś tylko 18% firm posiadających stronę prowadzi sprzedaż przez internet. Podsumowując, oznacza to, że większość firm już obecnych w internecie postrzega witrynę firmową przede wszystkim jako wizytówkę i nie wykorzystuje jej aktywnie do pozyskiwania nowych klientów.
Co jednak ciekawe, gdy pytamy o znajomość form reklamy, aż 86% firm wymienia reklamę internetową (dla porównania reklama w prasie była wymieniona przez 73%, reklama w telewizji przez 60% badanych). 74% polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP deklaruje, że korzysta z reklamy. Najczęściej ma przez to na myśli polecanie przez znajomych (marketing szeptany - 93% reklamujących się), drukowane książki teleadresowe (69%) i reklamę w internecie (63%). Jednocześnie firmy, które próbowały już reklamy w internecie, uważają internet za najbardziej skuteczną formę reklamy.
fot. mat. prasowe
Powody nie reklamowania się w internecie (Podstawa: respondenci, których firmy reklamują się, ale ni
Informacje o badaniu
Badania, przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Google Polska, były prowadzone od 27.VII.2009 do 11.IX.2009 na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, zatrudniających od 1 do 250 osób (N=446). Badanie powstało na bazie wywiadów telefonicznych przeprowadzonych metodą CATI. Badanie nie brało pod uwagę osób samozatrudnionych, wykonujących pracę na rzecz jednego podmiotu.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl