Opinie internautów a decyzje zakupowe
2009-10-16 13:55
Przeczytaj także: Internauci a opinie o produktach
Marketing szeptany, czy koleżeńska pomoc
fot. mat. prasowe
Czy kupujący w sieci uważają, że informacje o produktach i usługach zamieszczanych w Internecie są w
Czy kupujący w sieci uważają, że informacje o produktach i usługach zamieszczanych w Internecie są wiarygodne?
Aktywna postawa prosumencka osób, które mają częsty kontakt z e-handlem, może wynikać przede wszystkim z ich dużego bagażu doświadczeń. Wiedzą czego mogą się spodziewać po takiej formie kupna, a także mają możliwość zweryfikowania prawdziwości tych komentarzy osobiście.
Internet i co więcej
fot. mat. prasowe
Gdzie osoby korzystające z e-handlu poszukują informacji o produktach i usługach przed zakupem?
Gdzie osoby korzystające z e-handlu poszukują informacji o produktach i usługach przed zakupem?
Jaka książka, film, płyta z muzyką?
Książki, filmy i muzyka są najczęstszymi produktami, na temat których informacji poszukują internauci, zadeklarowało tak 57 proc. badanych. Nieco rzadziej poszukują danych na temat sprzętu i akcesoriów komputerowych (49 proc.), akcesoriów RTV/AGD (48 proc.), a także samochodów (44 proc.) i usług telekomunikacyjnych (44 proc.). Najrzadziej internauci wyszukują informacji na tematy związane z prowadzeniem domu – żywnością oraz chemią gospodarczą (7 proc.), a także informacji o materiałach budowlanych (14 proc.) oraz usług finansowych i ubezpieczeń (15 proc.).
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych, korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Emisja ankiet została przeprowadzona w okresie 10-17 czerwca 2009 roku. Do analizy włączono 1000 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat i więcej. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci, wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Omnibus PBS (VIII-IX 2008).
![Opinie klientów nie do przecenienia [© fotogestoeber - Fotolia.com] Opinie klientów nie do przecenienia](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-internautow/Opinie-klientow-nie-do-przecenienia-139114-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl