Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków
2009-10-22 11:52

Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 94% Polaków posiada konto bankowe
Jak wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania” przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, prawie połowa (48%) Polaków jest zdania, że zrozumiałe komunikowanie szczegółów oferty wpłynęłoby na wzrost zaufania do banków. Wśród trzech najważniejszych czynników znalazło się też rzetelne informowanie (49%) i doradztwo zgodne z interesem klienta (49%). Jednocześnie badania wskazały, że zdaniem 72% dorosłych Polaków, sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.fot. mat. prasowe
Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów?
Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów?
Polacy nisko oceniają też swoją wiedzę na temat finansów. Aż 35% z nich deklaruje, że nie posiada żadnej wiedzy z tej dziedziny. Dalsze 42% uważa, że zna podstawowe pojęcia przyznając jednocześnie, że mogliby wiedzieć na ten temat dużo więcej. Zaledwie 17% Polaków ocenia swoją wiedzę jako wystarczającą lub dobrą.
fot. mat. prasowe
Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd?
Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd?
Z przeprowadzonych badań wynika również, że aż 98% Polaków uważa, że oferty banków powinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz o wszystkich istotnych warunkach i ograniczeniach. Jednocześnie aż 30% respondentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, że oferta powinna podkreślać przede wszystkim korzyści.
Raport „Banki: kryzys zaufania” porusza też kwestię popularności różnych produktów związanych z bankowością. Wskazuje, że do najpopularniejszych należą konta bankowe i karty bankomatowe, które posiada już ponad połowa Polaków. Jednocześnie badania wskazują, że wciąż aż 31% dorosłych Polaków nie korzysta z żadnych usług bankowych.
Informacje o badaniu
Raport „Banki: kryzys zaufania” jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1090 dorosłych mieszkańców Polski.
![Konto oszczędnościowe Maximus w Kredyt Banku [© denphumi - Fotolia.com] Konto oszczędnościowe Maximus w Kredyt Banku](https://s3.egospodarka.pl/grafika/oferty-bankowe/Konto-oszczednosciowe-Maximus-w-Kredyt-Banku-iQjz5k.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl