eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyOferty bankowe nierzetelne wg Polaków

Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków

2009-10-22 11:52

Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków

Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu "Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Jednocześnie 48% Polaków uważa, że banki mogłyby cieszyć się większym zaufaniem mówiąc o swoich usługach w bardziej zrozumiały sposób.

Przeczytaj także: 94% Polaków posiada konto bankowe

Jak wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania” przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, prawie połowa (48%) Polaków jest zdania, że zrozumiałe komunikowanie szczegółów oferty wpłynęłoby na wzrost zaufania do banków. Wśród trzech najważniejszych czynników znalazło się też rzetelne informowanie (49%) i doradztwo zgodne z interesem klienta (49%). Jednocześnie badania wskazały, że zdaniem 72% dorosłych Polaków, sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.

fot. mat. prasowe

Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów?

Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów?

„Tylko 1% Polaków uważa, że lekarstwem dla banków na brak zaufania klientów jest zmiana oferty, pobieranie niższych opłat czy obniżenie oprocentowania kredytów. Dla ogromnej większości, zdecydowanie ważniejszy jest sposób komunikacji banków z klientami. Polacy oczekują też otwartej, rzetelnej i zrozumiałej komunikacji, nie tylko w zakresie oferty, ale również sytuacji banków i ich działalności” – komentuje Katarzyna Szczypek z firmy On Board PR - „Na polu komunikacji z klientami, banki w Polsce mają bardzo wiele do zrobienia, szczególnie w obszarze edukacji swoich klientów. Nie brakuje przykładów, kiedy to konsekwencje braku wiedzy polskiego społeczeństwa ponosiły właśnie instytucje finansowe.”

Polacy nisko oceniają też swoją wiedzę na temat finansów. Aż 35% z nich deklaruje, że nie posiada żadnej wiedzy z tej dziedziny. Dalsze 42% uważa, że zna podstawowe pojęcia przyznając jednocześnie, że mogliby wiedzieć na ten temat dużo więcej. Zaledwie 17% Polaków ocenia swoją wiedzę jako wystarczającą lub dobrą.

fot. mat. prasowe

Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd?

Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd?

„Poziom wiedzy społeczeństwa na temat bankowości jest niewielki, zwłaszcza wśród osób, które korzystają tylko z najprostszych produktów jak rachunek ROR czy karta bankomatowa. Jest dużo wyższy wśród osób sięgających po usługi takie jak konto oszczędnościowe, fundusze inwestycyjne” – komentuje wyniki Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Jednak nawet wśród osób z wyższym wykształceniem czy np. pełniących funkcje kierownicze ponad 15% deklaruje, że posiada niewielką wiedzę o bankowości i finansach.”

Z przeprowadzonych badań wynika również, że aż 98% Polaków uważa, że oferty banków powinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz o wszystkich istotnych warunkach i ograniczeniach. Jednocześnie aż 30% respondentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, że oferta powinna podkreślać przede wszystkim korzyści.

Raport „Banki: kryzys zaufania” porusza też kwestię popularności różnych produktów związanych z bankowością. Wskazuje, że do najpopularniejszych należą konta bankowe i karty bankomatowe, które posiada już ponad połowa Polaków. Jednocześnie badania wskazują, że wciąż aż 31% dorosłych Polaków nie korzysta z żadnych usług bankowych.

Informacje o badaniu
Raport „Banki: kryzys zaufania” jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1090 dorosłych mieszkańców Polski.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: