Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków
2009-10-22 11:52
Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 94% Polaków posiada konto bankowe
Jak wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania” przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, prawie połowa (48%) Polaków jest zdania, że zrozumiałe komunikowanie szczegółów oferty wpłynęłoby na wzrost zaufania do banków. Wśród trzech najważniejszych czynników znalazło się też rzetelne informowanie (49%) i doradztwo zgodne z interesem klienta (49%). Jednocześnie badania wskazały, że zdaniem 72% dorosłych Polaków, sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.fot. mat. prasowe
Co powinny robić banki, żeby cieszyć się największym zaufaniem klientów?
Polacy nisko oceniają też swoją wiedzę na temat finansów. Aż 35% z nich deklaruje, że nie posiada żadnej wiedzy z tej dziedziny. Dalsze 42% uważa, że zna podstawowe pojęcia przyznając jednocześnie, że mogliby wiedzieć na ten temat dużo więcej. Zaledwie 17% Polaków ocenia swoją wiedzę jako wystarczającą lub dobrą.
fot. mat. prasowe
Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza w błąd?
Z przeprowadzonych badań wynika również, że aż 98% Polaków uważa, że oferty banków powinny informować o możliwym ryzyku finansowym oraz o wszystkich istotnych warunkach i ograniczeniach. Jednocześnie aż 30% respondentów nie zgadza się ze stwierdzeniem, że oferta powinna podkreślać przede wszystkim korzyści.
Raport „Banki: kryzys zaufania” porusza też kwestię popularności różnych produktów związanych z bankowością. Wskazuje, że do najpopularniejszych należą konta bankowe i karty bankomatowe, które posiada już ponad połowa Polaków. Jednocześnie badania wskazują, że wciąż aż 31% dorosłych Polaków nie korzysta z żadnych usług bankowych.
Informacje o badaniu
Raport „Banki: kryzys zaufania” jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1090 dorosłych mieszkańców Polski.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl