Rozwiązania Business Intelligence w cenie
2009-10-23 10:01
Przeczytaj także: 6 powodów, dla których warto wdrożyć Business Intelligence
Finansowe korzyści związane z wprowadzeniem w firmie rozwiązań BI są najważniejsze, ale menedżerowie zwracają także uwagę na poprawę jakości funkcjonowania całej organizacji. Zdaniem uczestników badania, elementy rozwiązań BI najbardziej wartościowe w aspekcie rozwoju i wzrostu firmy to zarządzanie finansowe (56% wskazań), zarządzanie strategiczne (38%) i zarządzanie relacjami z klientami (38%).
Respondenci określili również swoje plany w zakresie wdrażania, modernizacji lub wymiany tego typu rozwiązań. Najczęściej zmiany będą dotyczyć obszarów zarządzania finansowego (36% wskazań) i zarządzania strategicznego (24%).
Wybór dostawcy rozwiązań informatycznych to dla firmy ważna decyzja. Jakimi kryteriami kierują się firmy szukając dostawcy rozwiązań BI? Z badania wynika, że najważniejsze jest jego doświadczenie merytoryczne – twierdzi tak aż 74% respondentów. Okazuje się, że klienci są gotowi zaufać tylko takiemu dostawcy, który oprócz dobrego oprogramowania zaoferuje im również konkretną wiedzę i praktyczne doświadczenie, jak z niego korzystać w najbardziej efektywny sposób. Dla ponad połowy ankietowanych (54%) dodatkowym atutem, który decyduje o wyborze danego dostawcy jest kompleksowość oferty. Ważne, aby dostawca rozwiązań BI był w stanie dostarczyć zintegrowany pakiet narzędzi i usług, który umożliwi kompleksowe wdrożenie systemu BI w skali całego przedsiębiorstwa. Istotne są również kompetencje branżowe – wskazało na nie aż 38% ankietowanych. Niemal połowa (48%) osób decydujących o wyborze kontrahenta zwraca uwagę także na ofertę wsparcia informatycznego już po wdrożeniu.
Uczestnicy badania wskazali na czterech liderów polskiego rynku rozwiązań BI. Są nimi: SAP/Business Objects, SAS Institute, Oracle/Hyperion i IBM/Cognos. Te wyniki nie były zaskakujące, ponieważ pokrywają się z wcześniejszymi analizami rynku i wynikami raportu Computerworld TOP 200 „Ranking firm informatycznych i telekomunikacyjnych 2008”, według którego trzech wiodących dostawców BI w Polsce to SAS, Oracle i SAP. Łącznie firmy te mają 87-proc. udział w polskim rynku, z czego na SAS Institute przypada 47%.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu i lipcu 2009 r. przez CIO Magazyn Dyrektorów IT we współpracy z SAS Institute. Udział w badaniu wzięło 80 przedstawicieli dużych i średnich przedsiębiorstw. Respondentami byli przedstawiciele kadry kierowniczej, działów finansowych i IT oraz członkowie zarządów.
Przeczytaj także:
5 powodów, dla których warto korzystać z Business Intelligence
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl