Podróże Internautów 2002-2003
2004-04-07 12:00
© fot. mat. prasowe
Raport przedstawia analizę zachowań klientów dokonujących zakupu wyjazdów urlopowo-wakacyjnych za pośrednictwem internetu w latach 2002-2003. Podstawą do opracowania raportu były dane o dokonanych rezerwacjach za pośrednictwem Travelplanet.pl, Wirtualnej Polski oraz serwisów partnerskich: Panorama Firm, Hoga.pl, o2.pl, Naszemiasto.pl, Gery.pl. Pierwszy raport "Analizy zachowań klientów kupujących wycieczki w sieci" dotyczył roku 2002. Niniejszy raport jest jego bezpośrednią kontynuacją.
Przeczytaj także: Podróże Internautów 2002-2004
fot. mat. prasowe
Podstawowym założeniem raportu jest ukazanie informacji demograficznych, preferencji klienta, jak również odniesienie do podstawowych zachowań użytkowników internetowych biur podróży. Umożliwi to lepsze zrozumienie potrzeb klientów internetowych sklepów oferujących usługi turystyczne, jak również tradycyjnych biur podróży.
Internetowe usługi związane z turystyką wyjazdową są nadal bardzo silnie rozwijającym się rynkiem, co obrazuje stale rosnące zainteresowanie wśród polskich internautów. Lider tego segmentu rynku (wg Profit 2/2004) Travelplanet.pl, notuje od dwóch lat wzrost rokrocznie sprzedaży na poziomie 300%.
Badana grupa
Poniższy raport został stworzony na podstawie profilu klientów dokonujących zakupu wyjazdów urlopowych za pośrednictwem internetu. Cała analiza zachowań internautów dokonujących zakupu wycieczki bazuje na zgromadzonych informacjach dotyczących użytkowników, którzy zakupili wycieczkę za pośrednictwem serwisu Travelplanet.pl S.A., Wirtualnej Polski, oraz serwisów partnerskich Travelplanet.pl (www.pf.pl, www.hoga.pl, www.o2.pl, www.wroclaw.naszemiasto.pl, www.gery.pl).
Analizą objęto blisko 7000 osób, w tym: 1972 osoby w roku 2002 oraz 4902 osoby w roku 2003, które za pośrednictwem powyższych serwisów zarezerwowały wycieczkę w okresie 01.06.2001-31.21.2002 (I raport), oraz 01.01.2003-31.12.2003 (II raport).
Metodologia
Cały projekt stanowi pierwszy element kompleksowego badania polskich turystów dokonujących zakupu wyjazdów na wakacje za pośrednictwem internetu. Raport w głównej mierze został oparty na badaniach wtórnych oraz analizach ilościowych. Dają one możliwość wyznaczenia podstawowego profilu klientów polskich internetowych biur podróży oraz ukazanie jego preferencji.
Wyniki badania:
Prezentowane dane zostały uśrednione i nie uwzględniają sezonowości, która w branży turystycznej jest niezwykle istotnym czynnikiem. Pozwala to jednak na określenie jednolitego profilu klienta internetowych biur i serwisów turystycznych. Poza tym istotnym elementem jest szybki wzrost popytu na usługi tego typu firm, co w znaczący sposób niweluje sezonowość. Obroty tych firm, nawet po zakończeniu sezonu urlopowo-wakacyjnego stale rosną za sprawą zwiększającego się zainteresowania ze strony klientów i powiększającego się rynku.
Przeczytaj także:
Bezpieczne rezerwacje wakacji
oprac. : Dawid Sadulski / Travelplanet.pl