Podróże Internautów 2002-2003
2004-04-07 12:00
Przeczytaj także: Podróże Internautów 2002-2004
1. Miejsce zamieszkania
fot. mat. prasowe
Podobnie jak w roku 2002 najwięcej wycieczek zakupiły osoby zamieszkujące Warszawę, było to blisko 1/4 wszystkich zarezerwowanych wycieczek za pośrednictwem Travelplanet.pl oraz Wirtualnej Polski. Na drugim miejscu podobnie, jak rok wcześniej uplasował się Wrocław, co po części związane jest z miejscem prowadzenia działalności przez Travelplanet.pl. Na trzecim miejscu znalazł się, podobnie jak wcześniej Kraków.
Ciekawą tendencją jest coraz większe rozproszenie miejsc zamieszkania klientów intenetowych biur podróży. Świadczy to o większym zaufaniu mieszkańców mniejszych miejscowości do zakupu tego typu usług. Związane jest to także z brakiem na tzw. prowincji biur podróży. Dlatego też dla osób z tych regionów zakup w internetowym biurze podróży stanowi często jedyną możliwość szybkiego zakupienia wycieczki.
Zjawisko to obrazuje jedną z podstawowych zalet internetowych biur podróży, a mianowicie – dostępność. Dostępności do najszerszej oferty na rynku, którą oferują Travelplanet.pl i jego partnerzy ma wymiar geograficzny, jak również czasowy. Opisywane witryny odnotowują wizyty oraz zapytania ze strony klientów 24 godziny na dobę.
2. Płeć
fot. mat. prasowe
Potwierdzają się tendencje z różnych źródeł, że coraz więcej kobiet korzysta z internetu i dokonuje także zakupów za jego pośrednictwem. Przeprowadzone badania wykazują także stale zwiększający się odsetek kobiet kupujących oraz zainteresowanych usługami turystycznymi. W roku 2003 liczba kobiet dokonujących zakupu wycieczek wzrosła o 3% do poziomu 43,08%. Kobiety wydają także coraz więcej, w roku 2003 średnio 4700 na jedną rezerwację, czyli ponad 500 PLN więcej niż rok wcześniej.
Przeczytaj także:
Bezpieczne rezerwacje wakacji
oprac. : Dawid Sadulski / Travelplanet.pl