Sieci intranet w Polsce w 2009 r.
2009-10-27 13:10
Przeczytaj także: Komunikacja w firmie: zalety sieci intranet
Respondenci zostali zapytani o częstotliwość prowadzenia w ich firmie dwóch rodzajów analiz: dotyczących użyteczności intranetu, czy też satysfakcji jego użytkowników, oraz dotyczących wykorzystania poszczególnych elementów intranetu (np. oglądalności poszczególnych stron). W przypadku drugiej z wymienionych, prawie połowa badanych wskazała, że tego rodzaju analizy w ogóle nie są przeprowadzane w ich firmie. W co piątym przedsiębiorstwie badanie tego typu ma miejsce przynajmniej raz w miesiącu. W pozostałych firmach analiza dotycząca wykorzystania poszczególnych elementów intranetu jest prowadzona rzadziej. Przeprowadzanie analiz dotyczących satysfakcji użytkowników intranetu i jego użyteczności jest jeszcze mniej powszechne. W przypadku prawie 35 % firm, ich pracownicy deklarowali, że taka analiza jest dokonywana co najmniej raz w roku. Odsetek osób wskazujących na większą częstotliwość analiz był niewielki. Co więcej prawie 40 % twierdzi, że taka analiza w ich firmie w ogóle nie ma miejsca.fot. mat. prasowe
Częstotliwość prowadzania wymienionych analiz
Częstotliwość prowadzania wymienionych analiz
Osoby, które wypełniły ankietę, odpowiadały także na pytania związane z kwestią zarządzania intranetem. W pierwszej kolejności poproszono je o wskazanie sponsora firmowej sieci (właściciela budżetu). W połowie firm jest nim dział IT. W co czwartym przedsiębiorstwie sieć jest sponsorowana przez Dział Komunikacji Korporacyjnej/Wewnętrznej lub Zarząd firmy. W niewielu firmach właścicielem budżetu przeznaczonego na intranet jest dział marketingu, HR, lub inny.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badania Opinii i Rynku PENTOR Research International o/Wrocław w grudniu 2008 r. na obszarze całej Polski za pomocą ankiety do samodzielnego wypełnienia. Dystrybucja odbywała się poprzez wysyłanie wiadomości e-mail, zawierającej link do kwestionariusza, pod adresy dostarczone przez Zleceniodawcę. Do realizacji badania wykorzystano bazę składająca się w sumie z 1403 rekordów. Przeprowadzono 50 wywiadów.
Przeczytaj także:
Intranet społecznościowy

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
intranet, dzielenie się wiedzą, sieci intranet, sieć korporacyjna, komunikacja wewnętrzna