eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySezon turystyczny 2009: podsumowanie

Sezon turystyczny 2009: podsumowanie

2009-10-29 09:57

Przeczytaj także: Turystyka wśród internautów w 2008


Nasi rodacy najchętniej wybierali obiekty 3 i 4-gwiazdkowe. Ważnym elementem było dobre i rozbudowane zaplecze rekreacyjne i animacyjne dla dzieci. Standardem już dziś jest basen, rowery, siłownia i place zabaw dla dzieci.

fot. mat. prasowe

Statystyka wyborów oferty krajowej

Statystyka wyborów oferty krajowej








W miesiącach czerwiec-wrzesień nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży oferty zorganizowanej o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2008. Zauważalna tendencja to nastawienie klientów na dużo lepsze warunki pobytowe oraz dodatkowe udogodnieniami na wypadek niepogody.

Wypoczyne.pl, portal turystyki krajowej zanotował w tym sezonie letnim spory odsetek klientów migrujących z oferty ogólnoświatowej do polskiej. Spora część otwarcie przyznawała, że wybór oferty krajowej podyktowany jest niższymi możliwościami finansowymi w tym sezonie.

Ciekawostką jest fakt, że właściciele krajowych obiektów po raz pierwszy przyjęli masową strategię przedsprzedaży wakacyjnej w promocji typu wcześniej-taniej. Dzięki temu klient mógł planować swoje polskie wakacje z dużym wyprzedzeniem, a właściciele hoteli i ośrodków zyskali pewność sprzedaży przygotowanych na sezon miejsc.

PODSUMOWANIE: Okiem managera – Magdalena Krzywosińska, dyrektor promocji w portalach turystycznych EasyGo.pl & Wakacje.pl

"Kryzys, kryzys, kryzys. To hasło słychać niemal wszędzie. Ale czy miało ono wpływ na wyjazdy wakacyjne Polaków w sezonie LATO 2009? Analiza, którą przeprowadziliśmy, wykazuje jednoznacznie, że nie. Posiadając co najmniej 52 proc. rynku jesteśmy wiarygodnym barometrem dla takich badań. Trendy dotyczące wyjazdów nie zmieniły się radykalnie w stosunku do roku ubiegłego. Nadal modny był Egipt, Grecja, Turcja, i Tunezja. Są to kraje, w których za dobrą jakością usług i przystępna ceną pojawiają się nasi rodacy. Wzrosła też liczba rezerwacji, także tych najlepszych, 5-gwiazdkowych hoteli i niezmiennie rośnie popularność opcji pobytowej All inclusive. Jaki jest zatem obraz Polaka podróżnika? Świadomy, przygotowany, umiejętnie wybierający dobry hotel z opcją All Inclusive. Zawsze w dobrej cenie."


poprzednia  

1 ... 4 5

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: