Od czego zależy sukces firmy?
2009-10-31 02:22
Przeczytaj także: 5 zabójców Twojego sukcesu
Innowacyjność najwyższego kierownictwa
- Czy jesteśmy świadomi najważniejszego zadania naszego przedsiębiorstwa i czy sformułowaliśmy na tej podstawie wizjonerskie cele działalności na następne dziesięć lat?
- Czy jako najważniejsi decydenci w przedsiębiorstwie jesteśmy w stanie kształtować przyszłość i przełamywać utarte schematy?
- Czy jako najważniejsi decydenci mamy dostęp do sieci wymiany wiedzy wewnątrz przedsiębiorstwa i poza jego obrębem oraz czy korzystamy z niej w celu uzyskania aktualnych informacji o zmianach systemu rynkowego, problemach klientów i udoskonaleniach technologicznych?
- Czy menedżerowie wyższego szczebla nieustannie pracują nad nietypowymi i odmiennymi koncepcjami, które mogą posłużyć do stworzenia prawdziwie innowacyjnych rozwiązań najważniejszych problemów przedsiębiorstwa?
- Czy potrafimy myśleć jak przedsiębiorczy, czyli inwestować w rozwój i wzmacnianie nowych kluczowych kompetencji?
- Czy postawa naszych czołowych decydentów pozwala pracownikom docenić wyjątkowe cechy naszego przedsiębiorstwa i odczuć je również na poziomie emocjonalnym?
- Czy przywódcy naszego przedsiębiorstwa mają odpowiednie umiejętności, aby wzbudzić entuzjazm dla zmian w obrębie całej organizacji?
- Czy kultura przedsiębiorstwa charakteryzuje się przedsiębiorczością, dynamizmem i gotowością do podejmowania ryzyka, nie zaś standaryzacją, formalizacją i minimalizacją ryzyka?
- Czy najważniejsze siły, które decydują o strukturze i kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, to innowacyjność, elastyczność i chęć zmian, nie zaś zasady, procedury i plany?
- Czy nasi pracownicy z dumą pracują nad osiągnięciem celów naszego przedsiębiorstwa?
- Czy pracownicy wierzą w profesjonalizm kadry zarządzającej oraz swoich współpracowników?
- Czy pracownicy czują, że są ważną częścią całego procesu i że ich indywidualny wkład jest istotny dla osiągnięcia celów przedsiębiorstwa?
- Czy kultura przedsiębiorstwa, jego wartości oraz codzienne relacje pracowników sprzyjają dobremu samopoczuciu osób zaangażowanych w życie firmy?
- Czy błędy są tolerowane, pod warunkiem, że pracownicy są wierni najważniejszym wartościom przedsiębiorstwa?
- Czy pracownicy na wszystkich szczeblach w hierarchii przedsiębiorstwa starają się zdobyć wiedzę o przyszłości rynków i zasadach gry rynkowej, a także o problemach klientów, oraz przekazać ją dalej i poddać pod dyskusję?
- Czy utrzymujemy kontakty z ekspertami, instytucjami, firmami partnerskimi i liderami w grupie użytkowników w celu pozyskania nowej wiedzy dla naszego przedsiębiorstwa?
- Czy stworzyliśmy wewnątrz przedsiębiorstwa platformy dyskusyjne, na których omawia się uzyskane informacje rynkowe z najważniejszymi decydentami?
- Czy potrafimy przełożyć tę wiedzę na przyszłościowe strategie, produkty i procesy oraz nowe modele biznesowe?
Przeczytaj także:
Nowe cele strategiczne źródłem przewagi konkurencyjnej
oprac. : Wolters Kluwer Polska
Więcej na ten temat:
jak osiągnąć sukces, sukces firmy, rozwój przedsiębiorstwa, przewaga konkurencyjna, budowanie strategii firmy