Wydatki na reklamę online wzrosną
2009-11-02 09:51
Media wykorzystywane w reklamie w I półroczu 2008 względem I półrocza 2009 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
fot. mat. prasowe
Media wykorzystywane w reklamie w I półroczu 2008 względem I półrocza 2009
- 67% ankietowanych firm reklamuje się online (2008 – 66%). Co istotne, jest to drugi wynik, zaraz po czasopismach. Jednocześnie respondenci deklarują wyraźny spadek zainteresowania reklamą prasową – z 77 na 69% w porównaniu do roku 2008 i 2009,
- ponad 40% firm zamierza zwiększyć wydatki na online w II połowie 2009 roku – najlepszy wynik ze wszystkich mediów. 50% ankietowanych nie zmieni wydatków na online a tylko 7% zmniejszy – mimo, że ogółem 39% zamierza zmniejszyć globalnie wydatki na reklamę,
- w przypadku tradycyjnych mediów jak prasa, radio czy telewizja blisko ponad 70% firm deklaruje, że wydatki na te kanały reklamowe nie ulegną zmianie. Oznacza to, że firmy, które do tej pory nie korzystały z tych mediów nie mają zamiaru z nich skorzystać, a większość tych, które korzystają pozostawią wydatki na niezmienionym poziomie.
- 8% zamierza zwiększyć wydatki w kanale mobile (GSM),
- firmy pozytywnie oceniają skuteczność działań w Internecie: najlepiej w takich wymiarach jak efektywność kosztowa, mierzalność efektów oraz elastyczność użycia (odpowiednio 3,4; 3,4 i 3,6 w skali 1-4) – są to najlepsze wyniki wśród wszystkich mediów.
fot. mat. prasowe
Przewidywana procentowa zmiana wydatków reklamowych I półrocza 2008 i 2009 (Ogółem, N=300)
„Postanowiliśmy pójść krok dalej i tym razem o rynkowe trendy zapytaliśmy marketerów, czyli ludzi, którzy są odpowiedzialni za przygotowanie i dystrybucję budżetów w firmach korzystających z usług firm stowarzyszonych w IAB. Wierzymy, że jest to wiedza, która pozwoli wszystkim podmiotom obecnym na rynku na bardziej efektywną współpracę” – komentuje Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.
Informacje o badaniu
Dane zbierane są z całego rynku i pochodzą od marketerów, którzy zgodzili się wziąć udział w badaniu. Partnerem badania jest PENTOR RESEARCH INTERNATIONAL S.A.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl