Wydatki na reklamę - III 2004
2004-04-15 13:31
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły 601,60 mln zł, tj. około 161,6 mln zł więcej (+36,7%) w porównaniu do poprzedniego miesiąca i o ponad 21,3 mln złotych więcej (+3,6%) niż w marcu 2003 roku. Tradycyjnie w pierwszych miesiącach roku obserwujemy wzrost wydatków w telewizji – jednak tegoroczny wzrost był minimalnie niższy od średniej z ostatnich 8 lat (średnia 37,9%). Taki wynik należy jednak uznać za sukces, w porównaniu do wyników z zeszłego roku, gdzie zanotowaliśmy wzrost 23% dla porównywalnego okresu.
Przychody Radia wzrosły o ponad 17,04 mln złotych (+23,8%) w stosunku do lutego i wyniosły 88,78 mln zł. Wzrost wydatków w Radiu, w stosunku do marca 2003, to około 13 mln zł (+17,4%). Średni wzrost wydatków tego medium pomiędzy lutym, a marcem za ostatnie 8 lat wynosi 31,4%, więc i w przypadku tego medium znajdujemy się poniżej średniej.
Marzec był miesiącem wzrostu przychodów Gazet ogólnopolskich i regionalnych. Wydatki wzrosły o około 41 mln zł (+32,7%) w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniosły 166,01 mln zł. Zanotowaliśmy duży, ponad 28,8%, wzrost wydatków w porównaniu do marca 2003, jednak wzrost ten w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu.
Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 155,04 mln zł. W lutym wydano o ponad 34 mln zł mniej (wzrost +28,7%). W porównaniu do marca 2003 wydatki wzrosły o ponad 20 mln zł (+15,3%).
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
oprac. : Expert Monitor