Rekrutacja online w Europie i USA X 2009
2009-11-17 11:07
Przeczytaj także: Rekrutacja online w Europie VIII 2008
Od października 2008 do września 2009 spadł wskaźnik zatrudnienia Monster Employment Index (MEI) dla Europy. Najgorzej było w styczniu, gdy wynik obniżył się o 26 punktów. Potem było już tylko gorzej. W październiku 2009 odnotowano poprawę - MEI wzrósł o dwa punkty po raz pierwszy od lutego.„Różnica dwóch punktów między wrześniem a październikiem świadczy o tym, że rosnący optymizm ekonomistów skłonił pracodawców do wznowienia rekrutacji”, komentuje Hugo Sellert, główny ekonomista Monster Worldwide. „W momencie gdy większość firm skupiło się na restrukturyzacji i obniżaniu kosztów, wzrost rekrutacji on-line sygnalizuje pozytywną zmianę trendu” - tłumaczy.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
W październiku 2009 w USA odnotowano wzrost indeksu o jeden punkt. Jest to odzwierciedleniem niewielkiego wzrostu popytu na pracowników. Branże, w których pojawiło się więcej ogłoszeń rekrutacyjnych to sektor publiczny, służba zdrowia i pomoc społeczna a także rolnictwo i rybołówstwo. Więcej ofert w Internecie znalazły osoby zainteresowane pracą w górnictwie i przemyśle naftowym, architekci i inżynierowie. Spadek odnotowują: sprzedaż detaliczna, hotelarstwo oraz branża rozrywkowa, a także rynek nieruchomości.
Informacje o badaniu
Monster Employment Index (MEI) jest przekrojowym badaniem, prowadzonym na rynkach pracy w Europie Zachodniej oraz w USA. Wyniki oparte są o internetowe ogłoszenia o pracę, publikowane na korporacyjnych stronach internetowych oraz portalach rekrutacyjnych, w tym Monster.com i pozostałych serwisach kariery skupionych w grupie monster.com. Wyniki badania są audytowane przez niezależny instytut badawczy Research America, Inc.
![Praca w handlu najczęściej szukana w Internecie [© Scanrail - Fotolia.com] Praca w handlu najczęściej szukana w Internecie](https://s3.egospodarka.pl/grafika/poszukiwanie-pracy-przez-internet/Praca-w-handlu-najczesciej-szukana-w-Internecie-apURW9.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl