eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyProgramy lojalnościowe mniej atrakcyjne?

Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?

2009-11-23 10:24

Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?

Wprowadzenie programu lojalnościowego zachętą do nabycia produktu/usługi © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W tzw. kryzysowym roku spadła liczba uczestników programów lojalnościowych - obecnie bierze w nich udział co piąty Polak. Zdobycie i utrzymanie wierności polskich konsumentów jest coraz trudniejsze. Stacje benzynowe są nadal mocne lojalnością - pokazują wyniki raportu ARC Rynek i Opinia "BTL Monitor 2009/2010".

Przeczytaj także: Programy lojalnościowe w stagnacji

„Choć tegoroczne wyniki BTL Monitor pokazują, że najsilniejszą grupę polskich kupujących stanowią lojalni, stawiający na markę konsumenci (1/3 Polaków), lojalność polskich konsumentów stanowi poważne wyzwanie. Programy lojalnościowe – jako długofalowa forma działań budujących relację klienta z marką - w obliczu spowolnienia gospodarczego stanęły przed dużym wyzwaniem. Muszą sprostać bieżącym potrzebom konsumentów, oczekujących szybszych niż zwykle profitów” – komentuje Marzena Białasek, koordynatorka badania BTL Monitor, ARC Rynek i Opinia.

Właśnie w czasie dekoniunktury szczególna powinna być dbałość o zatrzymanie wiernych klientów. I tu dobrym narzędziem są programy lojalnościowe. Wyniki tegorocznej fali BTL Monitor wskazują, że potrafią one skutecznie związać konsumenta z marką (ponad 1/3 badanych uczestniczy w swoich programach ponad 5 lat!). Dwa główne przesłania płynące z raportu mają źródło w spowolnieniu gospodarczym. Po pierwsze trend spadkowy uczestnictwa w programach lojalnościowych uległ przyspieszeniu. Po drugie, lojalność w „czasie kryzysu” ulega redefinicji – Polacy oczekują szybkiego zaspokojenia potrzeb konsumenckich.

fot. mat. prasowe

Wprowadzenie programu lojalnościowego zachętą do nabycia produktu/usługi

Wprowadzenie programu lojalnościowego zachętą do nabycia produktu/usługi

Efekt czyni lojalność

Wprowadzenie programów lojalnościowych jest zachętą do nabycia produktu lub usługi dla 2/5 badanych – 38% Polaków twierdzi, że pod wpływem programu lojalnościowego zaczęła częściej kupować. Większość konsumentów nadal jednak deklaruje, że wprowadzenie programu nie miało wpływu na ich zakupowe decyzje.

„Kryzysowe” uczestnictwo

Nadal maleje grupa osób deklarujących uczestnictwo w chwili obecnej w programie lojalnościowym. W 2009 roku udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym potwierdza co piąty Polak, co oznacza dość wyraźny spadek w porównaniu z 2008 r.

fot. mat. prasowe

Udział w programach lojalnościowych

Udział w programach lojalnościowych

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: