Sektor ubezpieczeń zwiększy zatrudnienie
2009-11-24 12:40
Dynamika zatrudnienia w poszczególnych sektorach © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zarządzanie talentami w polskich firmach
Hay Group podaje, iż kandydaci na dyrektorów najczęściej poszukiwani są metodą direct search oraz poprzez agencje rekrutacyjne. Kierownicy, specjaliści oraz pracownicy biurowi najwięcej ofert pracy znajdą na portalach internetowych. Natomiast na metodę rekomendacji znajomych mogą liczyć głównie robotnicy, pracownicy biurowi oraz operacyjni.Eksperci firmy doradczej Hay Group w ramach badań rynku pracy opracowali analizę działań rekrutacyjnych prowadzonych przez polskie firmy. Powstała ona w oparciu o badania:
- Nawigator HR,
- Wpływ spowolnienia gospodarczego na działalność firm.
fot. mat. prasowe
Dynamika zatrudnienia w poszczególnych sektorach
„Plany związane z rekrutacją najczęściej ograniczają firmy z tych sektorów gospodarczych, które przewidują pogorszenie się ich wyników biznesowych. Warto przy tym zaznaczyć, że wskaźnik zatrudnienia można traktować nie tylko jako swoisty wykładnik kondycji firm z danej branży, ale także barometr nastrojów panujących w danym sektorze. Największe potrzeby rekrutacyjne, a także optymistyczne postrzeganie perspektyw ożywienia gospodarczego, można by pod tym względem przypisać przedsiębiorstwom z sektora ubezpieczeń oraz towarzystwom funduszy inwestycyjnych, podczas gdy pokrewna branża, czyli bankowość, najczęściej redukuje zatrudnienie” – komentuje Andrzej Stelmach, ekspert firmy doradczej Hay Group.
Zmiany związane z zatrudnieniem i rekrutacją komentuje Mik Kuczkiewicz, Prezes Zarządu Hay Group Polska: „Pierwsze symptomy ożywienia gospodarczego powodują, że zarządy firm coraz częściej decydują się na weryfikację dotychczasowej polityki zatrudnienia. W okresie wychodzenia z kryzysu, przedsiębiorstwom z różnych branż zależy przede wszystkim na pozyskaniu lub utrzymaniu doświadczonych pracowników – zwłaszcza średniego oraz wyższego szczebla, takich jak specjaliści, menedżerowie oraz dyrektorzy. Dzięki nim firma będzie w stanie lepiej przygotować się na poprawę koniunktury, a tym samym utrzymać, a nawet wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną”.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl