Idea CSR nieznana młodym internautom
2009-11-26 13:27
Nawet jeśli nigdy nie zetknęłaś/zetknąłeś się z tym terminem, wskaż te działania, które kojarzą Ci s © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
Ogólnym celem badania „Młodzi konsumenci o CSR” było określenie postaw polskich młodych konsumentów wobec działań CSR, a w szczególności zaufania do różnych źródeł informacji na temat odpowiedzialnego biznesu oraz potrzeb informacyjnych związanych z dostępem do takiej wiedzy.Z badania Gemius przeprowadzonego we współpracy z FOB wynika, że niewielu młodych konsumentów w wieku 18-25 lat kiedykolwiek miała styczność z pojęciem CSR. Zaledwie 16% badanych zetknęło się z pojęciem CSR. Jednakże zdecydowana większość osób w wieku 18-25 lat (64%) nigdy nie miała styczności z Corporate Social Responsibility. Co piąta badana osoba nie potrafiła określić czy kiedykolwiek zetknęła się z CSR.
fot. mat. prasowe
Nawet jeśli nigdy nie zetknęłaś/zetknąłeś się z tym terminem, wskaż te działania, które kojarzą Ci s
Badani najczęściej stykali się z informacjami o CSR w szkole/na studiach (59%). Najrzadziej taka wiedza docierała do nich od rodziców/znajomych (6%). Jednocześnie to informacjom od rodziców i znajomych ufali najczęściej. W internecie, który okazał się drugim najczęściej wykorzystywanym źródłem informacji, młodzi konsumenci najczęściej stykali się z informacjami o CSR na stronach korporacyjnych, na portalach tematycznych i wikipedii. Najmniej wiarygodne źródła pozyskiwania wiadomości o CSR to media –telewizja, prasa i internet. Najbardziej zrozumiałe informacje o biznesie odpowiedzialnym młodzi konsumenci uzyskują z radia, od rodziców i na studiach/w szkole. Z kolei najmniej zrozumiałe wydają im się informacje docierające z telewizji, prasy i wydarzeń kulturalnych. Ciekawe wydaje się, że dość nisko oceniono zrozumiałość informacji o CSR pochodzących od pracowników firm prowadzących biznes w sposób odpowiedzialny społecznie.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób kiedykolwiek aktywnie poszukiwałaś/eś informacji na temat biznesu odpowiedzialnego spo
Zdecydowana większość respondentów (56%) chętnie dowiedziałaby się więcej na temat biznesu odpowiedzialnego społecznie. Co piąty badany nie potrafił określić, czy chciałby uzyskać takie informacje, a niespełna ¼ (23%) nie byłaby zainteresowana taką wiedzą.
Badani respondenci postrzegają informacje o CSR raczej jako element marketingu i promocji. Mimo tego rozpowszechnianie wiedzy o działaniach CSR pozytywnie wpływa zarówno na wizerunek firmy w sposób ogólny, jak i w węższych aspektach (np. w kontekście employer brandingu).
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl