Idea CSR nieznana młodym internautom
2009-11-26 13:27
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
fot. mat. prasowe
Wskaż odpowiedź najlepiej opisującą Twój stosunek do poniższego stwierdzenia: Firmy prowadzące dział
Osoby świadome i nieświadome pojęcia CSR różnią się pod wieloma względami, co wydaje się szczególnie widoczne w obszarze zachowań konsumenckich i aktywności w różnych organizacjach. Osoby znające CSR wydają się bardziej aktywne i świadome oraz chętne do angażowania się w różne akcje np. charytatywne, organizowane przez firmy NGO.
fot. mat. prasowe
Zastanów się i wskaż, w jaki sposób firmy prowadzące biznes w sposób odpowiedzialny społecznie powin
Z badania Gemius wynika także, iż najważniejszymi kryteriami, którymi kierują się młodzi konsumenci przy zakupie różnych produktów jest ich jakość i cena. Ponad połowa z nich sugeruje się marką produktu i składem/surowcem z jakiego wykonano produkt. Tylko co piąty respondent uważał, że na jego decyzje wpływa reklama. Stosunkowo rzadko branymi pod uwagę przez młodych konsumentów cechami produktów są cechy związane z CSR (oznakowania ekologiczne i społeczne bierze pod uwagę 16% osób). Najrzadziej wskazywanymi kryteriami wyboru produktów były opinie ekspertów, ekologiczne opakowanie i nagrody konsumenckie. Wygląda na to, że młodzi konsumenci nisko cenią wskazówki innych i wolą sami dokonywać wyboru produktów.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych (CAWI) emitowanych losowo na witrynach korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Emisja ankiet została przeprowadzona w okresie 22-27 października 2009 roku. Do analizy włączono 1135 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku od 18 do 25 lat.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl