Neostrada bez spamu
2009-11-27 00:52
Przeczytaj także: Sprawdzanie poczty: WP i Outlook na czele
Telekomunikacja Polska zachęca internautów, aby w ustawieniach programu pocztowego, z którego korzystają, wprowadzili niezbędne modyfikacje. Osoby korzystające z programów pocztowych takich jak Outlook, Outlook Express, The Bat, Thunderbird lub innych, powinny sprawdzić konfigurację swoich kont pocztowych. Jeśli serwer poczty wychodzącej (SMTP) jest skonfigurowany tak, by korzystał z portu 25, należy zmienić go na port 465 lub 587. W ten sposób internauci zyskają pewność, że będą mogli bez problemu korzystać z poczty e-mail również po 1 grudnia. Instrukcje zmiany konfiguracji programów pocztowych można znaleźć na stronie tp.plZmiany w funkcjonowaniu poczty nie dotyczą tych internautów, którzy wysyłają e-maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).
Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 zainicjowała Telekomunikacja Polska wspólnie z serwisami pocztowymi. Zmiana ta jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie usługi poczty elektronicznej w sieci internet (m. in. dokumentem RFC 4409) i korzystna dla internautów. Pomoże im m.in. uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza. Ponadto, rozwiązanie to pomoże chronić klientów przed ewentualnymi przykrymi konsekwencjami wynikającymi ze zmian planowanych w polskim prawie. Będą one nakładały na usługodawców obowiązek blokowania użytkowników wysyłających spam, a na samych użytkowników - karę grzywny.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl