eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyUsługi mobilne: GPS najpopularniejszy

Usługi mobilne: GPS najpopularniejszy

2009-11-27 12:29

Usługi mobilne: GPS najpopularniejszy

Które z wymienionych usług chciałby(aby) Pan(i) mieć w swoim telefonie komórkowym przy założeniu, że © fot. mat. prasowe

Ericsson Consumer Lab podał, że 35% Polaków jest zainteresowanych usługami nawigacji GPS. O praktycznym znaczeniu korzystania z szerokopasmowego Internetu świadczy również wysokie zainteresowanie Polaków bankowością mobilną, 26% ankietowanych chce mieć taką usługę w swoim telefonie.

Przeczytaj także: Telewizja mobilna popularna u młodzieży

Badanie firmy Ericsson wskazuje na to, że zapotrzebowanie na Internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest bardzo wysokie i wciąż rośnie. Penetracja Internetu w Polsce osiągnęła już 56 procent – taki odsetek ankietowanych przyznał, że posiada łącze internetowe w domu. Mobilny Internet to rozwiązanie, na które już zdecydowało się 14 procent respondentów. Kolejne 19 procent ankietowanych Polaków deklaruje zainteresowanie uzyskaniem dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych.

Ericsson Consumer Lab ustalił, że wśród aplikacji i usług, Polacy chcą mieć dostęp z telefonu komórkowego do usług i aplikacji, które ułatwiają życie. Najbardziej popularną usługą wśród ankietowanych okazała się nawigacja (GPS), którą wskazało 35 proc. ankietowanych oraz bankowość mobilna (26%). Respondenci chcą również mieć możliwość kupowania biletów przez komórkę, taką usługę wskazało 26 procent ankietowanych. 22 procent pytanych przez Consumer Lab chce korzystać z mikropłatności, czyli transakcji o niskiej wartości wykonywanych przy użyciu telefonu komórkowego.

fot. mat. prasowe

Które z wymienionych usług chciałby(aby) Pan(i) mieć w swoim telefonie komórkowym przy założeniu, że

Które z wymienionych usług chciałby(aby) Pan(i) mieć w swoim telefonie komórkowym przy założeniu, że można z nich korzystać bez żadnych przeszkód natury technicznej?

Zdaniem ekspertów utrzymanie wysokiego tempa wzrostu zainteresowania mobilnym Internetem jest uzależnione od kilku czynników. Z punktu widzenia użytkownika końcowego bardzo istotne są: zasięg sieci szerokopasmowych, ich przepustowość oraz komfort korzystania z usług i aplikacji opartych o broadband.

Informacje o badaniu
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: