Internet w Polsce - I kw. 2004
2004-04-26 12:10

© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Popularność serwisów wideo
Portal Wirtualna Polska (), który zajął drugie miejsce w niniejszym rankingu, został wskazany przez 93% badanych internautów, tj. o 3 punkty procentowe więcej, niż przed rokiem, portal INTERIA.pl () wymieniło natomiast 75%, co stanowi wzrost wskaźnika znajomości wspomaganej o 6 punktów procentowych w ciągu minionego roku.W tym samym okresie wzrósł również o 6 punktów procentowych wskaźnik znajomości wspomaganej portalu Gazeta.pl i serwisu Wyborcza osiągając w I kwartale 2004 roku 59%.
Wskaźnik dla pozostałych z dziesiątki najpopularniejszych serwisów i portali nie zmienił się zasadniczo, zaś w przypadku serwisu Rzeczpospolita zmniejszył się o 4 punkty procentowe.
Ze znajomością portalu bądź serwisu powiązana jest chęć korzystania z niego. W I kwartale 2004 roku średni odsetek internautów korzystających z portalu Onet.pl w miesiącu poprzedzającym badanie był o 8 punktów procentowych wyższy niż rok wcześniej. Dla Wirtualnej Polski oraz portalu Gazeta.pl wraz z serwisem Wyborcza zanotowano 11 procentowy wzrost tego wskaźnika, a dla portalu INTERIA.pl 10 procentowy.
Wykres. Znajomość wspomagana portali i serwisów internetowych wśród internautów. I kwartał 2004.
fot. mat. prasowe
Definicje:
Internauta: osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu. Przyjęta definicja jest definicją międzynarodową, która po raz pierwszy została opisana przez Internet Advertising Bureau (USA).
Portal: tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub odpłatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby (treści). Oferuje pakiet serwisów tematycznych i multimedialnych aktualizowanych codziennie. Zawiera katalog stron internetowych i wyszukiwarkę.
Serwis: witryna internetowa, która tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub płatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby, treści, na wybrane tematy, które są regularnie aktualizowane.
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Interbus zrealizowanego w okresie od stycznia do marca 2004 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W sumie w trzech falach zrealizowano 3013 wywiadów.

oprac. : Beata Szkodzin / TNS OBOP