eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetOptymalizacja strony WWW firmy opłacalna

Optymalizacja strony WWW firmy opłacalna

2009-12-02 13:45

Jak najszybciej dotrzeć do konkretnej grupy docelowej i nieustannie pozyskiwać nowych klientów? Adseo.pl podaje, iż zadanie wydaje się niebywale trudne jak na obecne czasy. Rosnąca konkurencja, otwieranie nowych rynków zbytu, zmieniające się preferencje konsumentów to główne przeszkody jakie towarzyszą przedsiębiorcom podczas codziennej pracy. Tymczasem z najnowszych badań Google wynika, że ponad 50% firm nie posiada własnych stron internetowych. Część z nich nawet nie zamierza ich zakładać.

Przeczytaj także: Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną

Rozpocznij od strategii: stwórz stronę firmową

Adseo.pl zauważa, iż każdy rynek rządzi się swoimi prawami. Obecna konkurencja sprawia, że stają się one coraz ostrzejsze i bardziej rygorystyczne. Nie zmienia to jednak faktu, iż stwarza to dla nas pewnego rodzaju motywację do dalszych działań. Podczas zakładania biznesu podstawę stanowi dobra organizacja i solidna strategia działań. W chwili obecnej firma wchodząca na rynek bez własnej strony ma nikłe szanse na to, że wśród nieustannie rosnącej konkurencji, zostanie zauważona. Samo określenie – Musisz mieć stronę żeby ktoś Cię zauważył – jednak nie wystarcza. Strona musi spełniać pewne wymogi, zasady Web Usability oraz SEO, aby stać się narzędziem, które posłuży w skutecznej komunikacji z klientem. Co do nich należy i jak wpłyną na nasz biznes?

Usability to podstawa!

Przygotowujesz własny projekt strony internetowej. Dobierasz kolorystykę, planujesz układ, rozmieszczasz poszczególne elementy na planie. Nie masz doświadczenia w tej kwestii, więc zwracasz się z projektem do firmy, która w ustalonym terminie przygotowuje dla Ciebie ostateczny produkt - Twoją własną witrynę firmową. Strona zostaje uruchomiona, jednak po miesiącu zauważasz, że nikt nie odwiedza Twojej strony. Witryna jest słabo widoczna w wynikach wyszukiwania, a ze statystyk widać, że użytkownicy, którzy weszli na stronę bardzo szybko ją opuścili. Zaczynasz zastanawiać się co jest nie tak. Tobie strona się bardzo podoba – w końcu została wykonana zgodnie z projektem. Dlaczego zatem efekt jest tak marny? Eksperci z Adseo.pl wyjaśniają, iż:
  • Po pierwsze…

    Założyłeś, że skoro Tobie strona się podoba to nie powinno być problemu z resztą użytkowników. Eksperci jednak oświadczają, że potencjalny klient wchodząc na stronę nie zwraca uwagi na jej wygląd. Dla niego liczy się zawartość, czyli informacje, które ułatwią mu zapoznanie się z ofertą. Najważniejszą kwestią jest odpowiednie rozmieszczenie informacji. Klient musi wiedzieć jak się z Tobą skontaktować, gdzie znaleźć produkty, poznać Twoją firmę.
  • Po drugie…

    Czy dajesz się znaleźć w wynikach wyszukiwania? Adseo.pl radzi, aby pomyśleć jak często samemu poszukujesz informacji wpisując poszczególne hasła w wyszukiwarkę. Otrzymujesz pełny wynik propozycji stron, które odpowiadają profilowi zadanego przez Ciebie pytania. Co to oznacza? Że oni odnoszą sukces, ze względu na to, że łatwo dotrzeć do ich oferty. W tej kwestii jedyną odpowiedzią jest optymalizacja witryny. Treść to wszystko dla użytkownika. On zbiera informacje o Tobie. Natomiast dla wyszukiwarki, która nadaje Twojej stronie ocenę jakości i pozwala być na odpowiednim miejscu w wynikach, liczy się kod strony. Dlatego tak ważnym działaniem w trakcie tworzenia witryny jest jej optymalizacja czyli sprawdzenie czy wszystkie elementy kodu, zwane meta danymi, są prawidłowe i odpowiednio opisane.
Jakie korzyści mogą przynieść takie działania?

Nie podlega wątpliwości, że odkąd Internet stał się głównym źródłem informacji dla ponad 80% użytkowników populacji, podstawą dla każdej firmy jest znalezienie w nim swojego stałego miejsca. Jest to możliwe przypadku odpowiedniego podejścia do tematu i kierowaniu się z powyższymi wytycznymi. Czy jednak faktycznie polskie strony www są zadbane i przygotowane pod wyszukiwarki?

Aby przekonać się jak naprawdę wygląda stan polskich witryn serwis pozycjonujący Adseo.pl zaprosił do skorzystania z bezpłatnej analizy optymalizacji serwisów właścicieli witryn internetowych. W czwartek, 26 listopada wystartowała akcja "Drzwi otwarte w Adseo". „To było totalne zaskoczenie. W ciągu pierwszego dnia akcji po bezpłatną analizę zgłosiło się ponad 200 serwisów” – mówi Anna Sikorska, specjalista w Adseo. „Zainteresowanie akcją przeszło nasze oczekiwania. Widać zatem, że właściciele witryn chcą poznać zalety i wady swoich serwisów i są otwarci na zmiany. Dlatego kontynuujemy akcję i przeprowadzamy bezpłatne audyty witryn, na podstawie których będzie możliwe również przedstawienie raportu na temat polskiego e-rynku” - dodaje z przekonaniem Anna Sikorska.

Eksperci zaznaczają, że w przypadku poprawnej optymalizacji strony pod względem treści i kodu łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnego klienta. Przedstawić mu ofertę firmy, a przede wszystkim zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Użytkownik trafiając na stronę otrzymuje odpowiedź na pytanie jakie zadał poszukując informacji. W efekcie tego jego wybór jest trafny i bardzo prawdopodobne, że po znalezieniu odpowiedniej oferty postanowi z niej skorzystać.

W przypadku Usability sprawimy, że strona stanie się przyjazna użytkownikowi, a tym samym pozwoli wydłużyć jego czas spędzony na witrynie. Ułatwi mu to dotarcie do odpowiednich informacji i zaznajomienie się z firmą.

Podstawą w każdym działaniu jest odpowiednia strategia. Jeśli zostanie ona zaplanowana na podstawie zasad jakie rządzą się rynkiem, firma ma większe szanse na osiągnięcie sukcesu - podsumowuje Adseo.pl.

Przeczytaj także: SEO - kilka bolesnych faktów SEO - kilka bolesnych faktów

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: