Public relations - rynek pracy XI 2009
2009-12-03 12:30
Przeczytaj także: Public relations - rynek pracy VII 2009
Jeszcze rok temu wyraźny spadek liczby ogłoszeń w listopadzie zwiastował kryzys ekonomiczny, obecna sytuacja - jest znakiem wyraźnego ożywienia w branży. Po 12 miesiącach karta się więc odwróciła i PR-owcy mogą spokojnie przebierać w specjalnie dla nich przygotowanych ofertach.fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Obecnie praktykantów i stażystów poszukuje 17 proc. ogłoszeniodawców.
Zarówno rekordowa od 12 miesięcy liczba ogłoszeń, jak i trend sukcesywnego spadku liczby ogłoszeń przeznaczonych dla „pracowników sezonowych”, pozostawianych zwykle bez stałych umów, dają podstawy, by optymistycznie patrzeć na PR-owski rynek pracy i mówić o jego wzroście.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl), źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
![Praca w branży PR 2013 [© Dmitriy Shpilko - Fotolia.com] Praca w branży PR 2013](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-PR/Praca-w-branzy-PR-2013-131197-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl