Marki własne detalistów w Polsce 2009
2009-12-03 12:50

Czy widział(a) lub słyszał(a) Pan(i) o produktach następujących marek? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marki własne detalistów w Polsce 2008
Najpopularniejsze marki własnefot. mat. prasowe
Czy widział(a) lub słyszał(a) Pan(i) o produktach następujących marek?
Czy widział(a) lub słyszał(a) Pan(i) o produktach następujących marek?
fot. mat. prasowe
Jakie rodzaje produktów żywnościowych pod marką własną kupował(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 2 tygodni
Jakie rodzaje produktów żywnościowych pod marką własną kupował(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 2 tygodni?
W ramach zakupów produktów marek własnych, najczęściej kupowana jest żywność i chemia gospodarcza. Jeśli chodzi o produkty żywnościowe kupowane pod marką własną, najczęściej kupowane to nabiał, produkty suche i sypkie takie jak makarony, kasze, ryż, mąka, kawa i herbata. Dość dużą popularnością cieszą się też produkty rybne i mięsne oraz słodycze.
Postrzeganie marek własnych
PMR zauważa, iż obecnie postrzeganie marek własnych zmienia się, a ich pierwotny wizerunek – produktów z najniższej półki – stopniowo traci na aktualności. Kupowanie marek własnych nie jest już tylko traktowane jako sposób na oszczędne zakupy (66% odpowiedzi), ale także na zakupy sprytne, mądre (56%). Ponad dwie piąte ankietowanych deklaruje, że kupuje produkty detalistów częściej niż rok temu, a 27%, że marki własne stanowią znaczną część ich zakupów.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Jak nazywa się sklep, w którym najczęściej robi Pan(i) zakupy?
Jak nazywa się sklep, w którym najczęściej robi Pan(i) zakupy?
Badanie miało charakter ogólnopolski. Przeprowadzono je w dniach od 16 do 20 września 2009 roku. W każdym województwie wybrano dwa miasta, a następnie na podstawie tzw. próby random-route wybrano respondentów. Do próby włączono wszystkie miasta wojewódzkie oraz wybrane z każdego województwa miasto z populacją pomiędzy 10 000 a 100 000 mieszkańców. Próba liczyła 416 osób. Uzyskane tą metodą wyniki zostały poddane procedurze ważenia. Metodą wykorzystaną w badaniu był wywiad osobisty, przeprowadzany w miejscu zamieszkania ankietowanych. Respondentami były osoby odpowiedzialne w gospodarstwie domowym za zakupy towarów żywnościowych oraz artykułów codziennego użytku.
![Marki własne detalistów w Polsce 2010 [© Scanrail - Fotolia.com] Marki własne detalistów w Polsce 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika/marki-wlasne/Marki-wlasne-detalistow-w-Polsce-2010-apURW9.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl