Kto wspiera akcje dobroczynne?
2009-12-04 10:36
Przeczytaj także: Kobiety a działania charytatywne
Acxiom Polska postanowił przyjrzeć się osobom, które wsparły, wspierają lub zamierzają wesprzeć akcje charytatywne lub które przekazały 1% podatku na cele organizacje non profit. W analizowanej bazie znalazło się ponad 494 000 osób. Co wyróżnia te osoby na tle innych? Jaki profil ma grupa darczyńców, którzy w przedświątecznym ferworze pamiętają również o najbardziej potrzebujących?W analizowanej grupie znajduje się prawie dwukrotnie więcej niż w całej bazie Acxiom młodych ludzi w wieku 18-24 lata. 45% bazy jest przed 40-stką. Co trzecia osoba ma wyższe wykształcenie, z pewnością jest świadoma wielu problemów, których rozwiązanie wiąże się z posiadaniem pieniędzy. Co druga osoba to pracownik biurowy lub specjalista. Ponad połowa analizowanej grupy tworzy gospodarstwa 3-4 osobowe. Zapewne to rodziny z dziećmi, które są bardziej niż single wyczulone na potrzeby najmłodszych. Nasi dobroczyńcy dwukrotnie częściej niż reszta bazy posiadają konto internetowe, zmywarkę do naczyń, komputer oraz kamerę wideo. Ponad 45% bazy spędza wakacje podróżując po Polsce. Ponad 60% osób posiada własne mieszkanie lub dom, a w nim spędza do 3 godzin przed TV. Co czwarta osoba lubi czytać Gazetę Wyborczą. Natomiast gazety finansowe są półtora razy bardziej popularne niż wśród pozostałych respondentów. Najpopularniejsze hobby to komputer, internet oraz samokształcenie.
Ponad 70% osób wspierających akcje charytatywne to kobiety. Jeśli przyjrzeć się zasobności portfela, to najczęściej portfel i serce na potrzeby biednych otwierają ci, których dochody oscylują w granicach 2 tysięcy złotych. Aczkolwiek w analizowanej bazie występuje prawie dwukrotna nadreprezentacja osób z dochodem powyżej 4 tyś. oraz właścicieli jednostek funduszy inwestycyjnych.
Prawie 25% analizowanych posiada kartę kredytową.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl