Niszowy pojedynek
2004-04-30 00:57
Z badania przeprowadzonego przez organizację RIAA wynika, że na rynku formatów dźwiękowych wysokiej jakości, DVD-Audio zdobyło znacznie większą popularność od Super Audio CD.
Przeczytaj także: Nagrywarki DVD górą
W roku 2003 na jedną sprzedaną płytę Super Audio CD przypadło ponad pięć krążków DVD-Audio. Nie zmienia to faktu, że DVD-Audio wciąż stanowi margines rynku muzycznego – w roku 2003 udział tego formatu w sprzedaży płyt osiągnął 2,7% (rok wcześniej – 1,3%). SACD kontroluje zaledwie 0,5% rynku.Format DVD-Audio oferuje dźwięk przestrzenny i stereo, pozwala też umieścić na płycie dodatki takie jak teledyski, zdjęcia czy teksty. Jest zgodny nie tylko z dedykowanym sprzętem, ale również ze standardowymi odtwarzaczami DVD.
Przeczytaj także:
Więcej Polaków ma telefon komórkowy niż pralkę
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press