Aplikacje mobilne: rynek z potencjałem
2009-12-09 12:33
Cena jaką klienci są skłonni zapłacić za aplikacje (właściciele zwykłych telefonów) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Aplikacje popularyzują urządzenia mobilne
Badania odbyły się tuż przed światową premierą nowej mobilnej platformy firmy Samsung. Populacja badanych objęła 500 kobiet i mężczyzn, przy czym 29% spośród nich stanowili użytkownicy smartfonów a 70% korzysta na co dzień z tzw. zwykłych telefonów komórkowych. Podział ten jest zgodny z udziałem w rynku każdego z tych typów telefonów we Włoszech, Francji oraz Wielkiej Brytanii.Szanse rynkowe
fot. mat. prasowe
Cena jaką klienci są skłonni zapłacić za aplikacje (właściciele zwykłych telefonów)
Badania pokazują duży potencjał rynku aplikacji mobilnych. Niemal połowa badanych posiadających tzw. zwykły telefon komórkowy (42%), byłaby skłonna zapłacić za pobranie aplikacji, gdyby miała taką możliwość. Ponadto 54% z tej grupy badanych jest gotowych zapłacić do 5 euro za każdą z nich, a 13% przeznaczyłaby do 10 euro za każde pobranie.
43% użytkowników smartfonów przyznało, że po pobraniu aplikacji szybko stracą nią zainteresowanie. Ten sam los spotyka niemalże połowę aplikacji instalowanych obecnie na zaawansowanych telefonach. 73% użytkowników smartfonów pobrało przynajmniej jedną aplikację.
Najpopularniejsze aplikacje
fot. mat. prasowe
Ulubione aplikacje (użytkownicy smartfonów)
Prawie 6 na 10 kobiet (57%) deklaruje, że używa aplikacji związanych z życiem rodzinnym – ta grupa rozwiązań obejmuje m.in. doradztwo i jest znacznie bardzie popularna, niż aplikacje związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych (39%).
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl