Polityka personalna w czasach kryzysu
2009-12-09 13:25
Przeczytaj także: System wartości w firmach 2009
Motywacja w trudnych czasach
Badanie ujawniło, iż pojawienie się kryzysu gospodarczego spowodowało też zmiany w systemach motywacyjnych. Również w tym aspekcie, w działaniach podmiotów należących do krajowych i zagranicznych właścicieli, można było zaobserwować różnice. Wszystkie firmy działające na polskim rynku dawały pracownikom więcej dyplomów lub innych niematerialnych dowodów uznania. Rok temu deklarowało to co czwarte przedsiębiorstwo obecnie już co trzecie. Największa zmiana wystąpiła w zachowaniu podmiotów z kapitałem krajowym. Rok temu dyplomy rozdawała co piąta firma. Obecnie robi to co trzecia. Szczególną aktywność można było zaobserwować w kilku pierwszych miesiącach kryzysu, kiedy do używania tego typu motywatora przyznawało się 41 proc. firm z przewagą kapitału polskiego. Więcej dyplomów rozdawały też firmy z kapitałem zagranicznym. Ich aktywność była w tej materii jednak zdecydowanie mniejsza.
fot. mat. prasowe
Dyplomy lub inne niematerialne dowody uznania pracowników
Jak pokazuje analiza, kryzys sprzyja rozwojowi systemów otwartej komunikacji w firmach. Gazety, biuletyny i inne tego typu narzędzia, stosuje 59 proc przebadanych firm. Rok temu, korzystało z nich tylko 45 proc. przedsiębiorstw.
Informacje o badaniu
Analizę serwisów RaportPlacowy.pl i otoPraca.pl oparto o dane pochodzące z 218 przedsiębiorstw z całej Polski, zatrudniających prawie 50 000 pracowników, które zebrano w najnowszym Raporcie Płacowym Jesień 2009 przygotowanym przez Advisory Group TEST Human Resources.
Przeczytaj także:
System wartości w firmach 2013
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
polskie firmy, strategie firm, zarządzanie firmą, zarządzanie zasobami ludzkimi, badania firm, polityka personalna firmy