Telewizja mobilna popularna u młodzieży
2009-12-16 01:05
Zainteresowanie mobilną telewizją 2006 vs 2009 © fot. mat. prasowe
Z analiz przeprowadzonych przez Ericsson Consumer Lab wynika, że między 22 a 25% młodzieży korzystającej z telefonów komórkowych chce oglądać mobilną telewizję na swoich aparatach. Mobilna telewizja najbardziej zaciekawiła osoby młode, mieszkające w większych miastach, wiodące aktywny tryb życia.
Przeczytaj także: Usługi mobilne: GPS najpopularniejszy
Firmy Ericsson, która dostarcza rozwiązania oparte o mobilne sieci szerokopasmowe pozwalające na dostarczanie mobilnej telewizji na ekrany telefonów komórkowych, wskazuje, iż zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek zmniejsza zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją z 17% w 2006 roku do 12% w 2009 roku.fot. mat. prasowe
Zainteresowanie mobilną telewizją 2006 vs 2009
Badanie pokazało, iż mobilna telewizja najbardziej zaciekawiła osoby młode, mieszkające w większych miastach, wiodące aktywny tryb życia.
44% badanych zainteresowanych korzystaniem z mobilnej telewizji chciałoby oglądać głównie serwisy informacyjne oraz kanały muzyczne (40%) Kolejne 34% użytkowników mobilnej telewizji zadeklarowało chęć oglądania filmów na ekranie komórki, a 31% jest zainteresowanych relacjami sportowymi.
Duża część respondentów Ericsson Consumer Lab oczekuje, że operator umożliwi im bezpłatne oglądanie mobilnej telewizji przez określony okres testowy. Na taką promocję najbardziej liczą „eksperymentatorzy” (20%) oraz „profesjonaliści” (16%).
Ericsson uważa, że coraz większe zapotrzebowanie na mobilny Internet, musi w przyszłości wiązać się ze zwiększeniem rozmaitych usług mobilnych opartych o wysoko wydajne sieci komórkowe. Jedną z takich usług jest właśnie cyfrowa telewizja mobilna, która już dzisiaj mocno depcze po piętach technologiom takim jak DVB-H, a nie jest usługą wymagająca odrębnej infrastruktury i ogromnych kosztów związanych z jej budową.
Informacje o badaniu
Badania Consumer Lab Polska 2009 odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.
Przeczytaj także:
Telefony komórkowe wypierają stacjonarne
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl