eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyOferty pracy online: na co zwracamy uwagę?

Oferty pracy online: na co zwracamy uwagę?

2009-12-18 13:31

Oferty pracy online: na co zwracamy uwagę?

Jakie jest najważniejsze kryterium wyszukiwania ogłoszenia w Internecie? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Serwis rekrutacyjny SzybkoPraca.pl przeprowadził badanie, dzięki któremu sprawdził, kto w Polsce szuka pracy przez Internet i jakie informacje są najważniejsze w przypadku ogłoszenia rekrutacyjnego zamieszczonego w sieci. Jak się okazało, internauci najczęściej zwracają uwagę na lokalizację, wymagania wobec kandydata i rodzaj umowy z pracodawcą.

Przeczytaj także: Poszukiwanie pracy: Internet najlepszy?

Jak internauci wyszukują ogłoszenia?

fot. mat. prasowe

Jakie jest najważniejsze kryterium wyszukiwania ogłoszenia w Internecie?

Jakie jest najważniejsze kryterium wyszukiwania ogłoszenia w Internecie?

Z badania wynika, że najważniejszym kryterium wyszukiwania ofert pracy w Internecie jest lokalizacja, na którą wskazało 51 proc. ankietowanych. Do wyszukiwarki najczęściej wpisywana jest więc nazwa miejscowości lub województwo, gdzie użytkownik szuka zatrudnienia. Na kolejnym miejscu znalazła się nazwa stanowiska. Okazuje się, że dla 26 proc. użytkowników Internetu jest to czynnik decydujący o kliknięciu w dane ogłoszenie rekrutacyjne.

Kolejnym ważnym kryterium jest branża (20 proc.). Tym czynnikiem kierują się osoby, które zdobyły już doświadczenie w danej branży i dzięki temu mogą wybierać w większej ilości ofert pracy. Na ostatnim miejscu znalazł się szczebel w hierarchii firmy (3 proc.). To kryterium jest charakterystyczne dla osób, które chcą awansować lub pracują już na wysokich stanowiskach.

Która część ogłoszenia rekrutacyjnego jest najważniejsza?

fot. mat. prasowe

Co jest najważniejsze w ogłoszeniu rekrutacyjnym?

Co jest najważniejsze w ogłoszeniu rekrutacyjnym?

Portal SzybkoPraca.pl pytał także o to, co jest najważniejsze w treści ogłoszenia zamieszczonego w Internecie. Okazuje się, że podczas czytania oferty pracy 40 proc. użytkowników sieci zwraca głównie uwagę na wymagania wobec kandydata. Większość osób korzystających z internetowych serwisów rekrutacyjnych zastanawia się, czy będzie w stanie sprostać oczekiwaniom przyszłego pracodawcy.

Niewiele mniej – 32 proc. ankietowanych wskazało na zakres obowiązków dla danego stanowiska. Jest to grupa osób, która od swojej przyszłej pracy oczekuje przede wszystkim szansy rozwoju. Jeśli zostaną przed nimi postawione odpowiednie zadania i wyzwania, dzięki którym zdobędą nowe umiejętności, na pewno zechcą odpowiedzieć na takie ogłoszenie.

Dla 15 proc. użytkowników serwisów rekrutacyjnych najważniejszy jest opis firmy. Są to ludzie cenieni na rynku pracy, dla których ważny jest prestiż i pozycja firmy oraz to w jakim środowisku będą pracować.

Najmniej ankietowanych wskazało na ofertę firmy. Na tę część najczęściej wskazywali wysokowykwalifikowani pracownicy, którzy są pewni swoich umiejętności i doświadczenia, a ich głównym kryterium przejścia do innej firmy będą odpowiednie profity i wynagrodzenie.

Jakie portale rekrutacyjne cieszą się zainteresowaniem?

Badanie pokazuje, że coraz częściej osoby poszukujące zatrudnienia przez Internet zaglądają na portale tematyczne. Jednak wyłącznie z tego rodzaju serwisów korzysta 5 proc. ankietowanych.

W okresie poszukiwania pracy użytkownicy sieci mogą traktować portale wyspecjalizowane jako dodatkowe źródło ogłoszeń. Oferty zamieszczone na wszystkich portalach, zarówno ogólnych, jak i tematycznych przegląda 60 proc. internautów.

Na serwisach ogólnych najchętniej zatrudnienia poszukuje 35 proc. użytkowników sieci.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: