Oferty pracy online: na co zwracamy uwagę?
2009-12-18 13:31
Jakie jest najważniejsze kryterium wyszukiwania ogłoszenia w Internecie? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Poszukiwanie pracy: Internet najlepszy?
Jak internauci wyszukują ogłoszenia?fot. mat. prasowe
Jakie jest najważniejsze kryterium wyszukiwania ogłoszenia w Internecie?
Kolejnym ważnym kryterium jest branża (20 proc.). Tym czynnikiem kierują się osoby, które zdobyły już doświadczenie w danej branży i dzięki temu mogą wybierać w większej ilości ofert pracy. Na ostatnim miejscu znalazł się szczebel w hierarchii firmy (3 proc.). To kryterium jest charakterystyczne dla osób, które chcą awansować lub pracują już na wysokich stanowiskach.
Która część ogłoszenia rekrutacyjnego jest najważniejsza?
fot. mat. prasowe
Co jest najważniejsze w ogłoszeniu rekrutacyjnym?
Niewiele mniej – 32 proc. ankietowanych wskazało na zakres obowiązków dla danego stanowiska. Jest to grupa osób, która od swojej przyszłej pracy oczekuje przede wszystkim szansy rozwoju. Jeśli zostaną przed nimi postawione odpowiednie zadania i wyzwania, dzięki którym zdobędą nowe umiejętności, na pewno zechcą odpowiedzieć na takie ogłoszenie.
Dla 15 proc. użytkowników serwisów rekrutacyjnych najważniejszy jest opis firmy. Są to ludzie cenieni na rynku pracy, dla których ważny jest prestiż i pozycja firmy oraz to w jakim środowisku będą pracować.
Najmniej ankietowanych wskazało na ofertę firmy. Na tę część najczęściej wskazywali wysokowykwalifikowani pracownicy, którzy są pewni swoich umiejętności i doświadczenia, a ich głównym kryterium przejścia do innej firmy będą odpowiednie profity i wynagrodzenie.
Jakie portale rekrutacyjne cieszą się zainteresowaniem?
Badanie pokazuje, że coraz częściej osoby poszukujące zatrudnienia przez Internet zaglądają na portale tematyczne. Jednak wyłącznie z tego rodzaju serwisów korzysta 5 proc. ankietowanych.
W okresie poszukiwania pracy użytkownicy sieci mogą traktować portale wyspecjalizowane jako dodatkowe źródło ogłoszeń. Oferty zamieszczone na wszystkich portalach, zarówno ogólnych, jak i tematycznych przegląda 60 proc. internautów.
Na serwisach ogólnych najchętniej zatrudnienia poszukuje 35 proc. użytkowników sieci.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl