Japońskie imperium kontratakuje
2004-05-06 13:34
W Stanach Zjednoczonych ruszył internetowy sklep muzyczny Sony - Connect. Usługa jest wyraźnie inspirowana sukcesami Apple iTunes.
Przeczytaj także: iTunes już w Europie
Oferta Connect obejmuje ponad 500 tys. utworów z katalogów dużych wytwórni oraz niezależnych wydawców. Cena wynosi 99 centów za jedną piosenkę, a całe albumy są udostępniane w cenie 9,99 USD. Przedstawiciele Sony nie kryją, że serwis jest odpowiedzią na sukcesy sklepu muzycznego Apple."Apple wykonało wspaniałą, robotę rozwijając ten nowy rynek" – stwierdził Mack Araki, rzecznik prasowy Sony. "Jesteśmy jednak przekonani, że możemy go rozszerzyć o nowych odbiorców, dzięki szerszej linii produktów i wygodzie korzystania z naszej usługi".
Oferowane utwory są kodowane w formacie ATRAC3, obsługiwanym przez odtwarzacze Sony, ale niekompatybilnym z większością urządzeń na rynku. W ten sposób Sony chce uzyskać efekt podobny do Apple, którego sklep muzyczny notuje niewielkie zyski, ale napędza sprzedaż odtwarzaczy firmy.
W ubiegłym tygodniu usługa Apple iTunes obchodziła rocznicę premiery. W ciągu 12 miesięcy wirtualny sklep sprzedał 70 mln plików muzycznych. Zobaczymy, ile czasu osiągnięcie podobnego pułapu zajmie Sony.
Przeczytaj także:
Fani iPoda lekceważą iTunes
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press