Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł
2009-12-29 11:58
Wpływy stacji telewizyjnych z emisji spotów reklamowych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama radiowa 2007
TNS OBOP podaje, iż najwięcej, bo niemal 1400 spotów reklamowych wykorzystujących postać Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat, generując 3 759 GRP (Gross rating points – podstawowy wskaźnik określający intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej) w grupie wiekowej powyżej czwartego roku życia oraz 3 837 GRP w grupie osób w wieku 16-49 lat.W listopadzie i grudniu br. wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach branży telekomunikacyjnej (ponad 8 tys. spotów); wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy” najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln PLN.
fot. mat. prasowe
Wpływy stacji telewizyjnych z emisji spotów reklamowych
fot. mat. prasowe
TOP10 stacji telewizyjnych, które zarobiły najwięcej
W ciągu minionej dekady najwięcej na spotach z udziałem św. Mikołaja zarobiły cztery największe stacje: TVN - 86,7 mln PLN; Polsat - 82,3 mln PLN; TVP1 - 62,8 mln PLN oraz TVP2 - 38 mln PLN.
Z kolei wśród sektorów na spoty ze św. Mikołajem najwięcej wydano w branży telekomunikacyjnej (119,8 mln PLN) oraz handlowej (66,8 mln PLN).
fot. mat. prasowe
TOP10 sektorów, które wydały najwięcej
fot. mat. prasowe
TOP10 reklamodawców, którzy wydali najwięcej
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3277 osób powyżej 4 roku życia.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl