Sektor MSP a serwisy społecznościowe
2010-01-08 10:25
Korzyści płynące dla małych firm z obecności na serwisach społecznościowych © fot. mat. prasowe
Z potencjału serwisów społecznościowych nie korzystają jedynie liderzy w swojej branży. Korzyści dostrzegają również małe firmy. Liczą one na zwiększony ruch na stronie, ale również aktualne wieści z branży - podał serwis społecznościowy Elefanta.pl.
Przeczytaj także: Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
Włączenie serwisów społecznościowych do strategi promocyjnej stało się standardem dla największych firm. Wg badań Burson-Marsteller 6 na 10 firm z listy Fortune 100 wykorzystuje mikroblogi, społeczności lub firmowego bloga do promowania swojej marki. Również małe przedsiębiorstwa poświęcają coraz więcej czasu na działania na serwisach społecznościowych. Pomimo braku pełnego przekonania co do skuteczności prowadzonych działań, świadome są jednak korzyści płynących z takiej aktywności. Według autorów raportu „Small Business Marketing Forecast 2010” - Ad-olody generowanie wejść na firmową stronę internetową jest naczelną korzyścią płynącą z obecności na serwisach społecznościowych dla małych przedsiębiorców. Tego zdania była połowa badanych biznesmenów.- Firmy lub marki tworząc swoje firmowe konta na społecznościach zamieszczają odnośniki do oficjalnej strony. Widoczną praktyką jest również zamieszczanie linków do firmowych stron na profilach samych pracowników – komentuje Adam Cuper z serwisu Elefanta.pl.
Elefanta.pl podaje, iż serwisy społecznościowe są dla biznesmenów źródłem branżowych informacji i narzędziem służącym do poszerzania posiadanej wiedzy. Społeczności są wysoko ocenione przez 45% respondentów dzięki możliwości monitorowania biznesowych dyskusji, wyłuskiwania z nich najgorętszych trendów i kierunków rozwoju branży. 43% badanych jest również zdania, że społeczności pozwalają na zdobywanie informacji wykorzystywanych w analizie konkurencyjności.
fot. mat. prasowe
Korzyści płynące dla małych firm z obecności na serwisach społecznościowych
Specjaliści wskazują, iż wbrew najgorętszym marketingowym i PR-owym trendom małe firmy nie traktują serwisów społecznościowych jako narzędzia czysto komunikacyjnego. W mniejszym stopniu, niż w przypadku najpopularniejszych marek, społeczności postrzegane są przez małe przedsiębiorstwa jako przestrzeń pozwalająca na kontakty z klientami i rozwiązywanie problemów.
Społeczności nie są traktowane przez drobnych przedsiębiorców jako narzędzie pomocne w procesie rekrutacji pracowników. Jedynie 7% respondentów potwierdzało powyższą tezę. Zatrudnieni mogą spać spokojnie – serwisy społecznościowe nie są powszechnie wykorzystywane do sprawdzania obecnych pracowników.
Przeczytaj także:
Inflacja największym wyzwaniem dla MŚP
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
serwisy społecznościowe, sektor MSP, MSP, badania MSP, serwis społecznościowy, portale społecznościowe, społeczność internetowa