Rynek telewizyjny w 2009 r.
2010-01-09 01:10
Przeczytaj także: Rynek telewizyjny I-VI 2009
Aktywność reklamowafot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę telewizyjną w ostatnich latach
Wydatki na reklamę telewizyjną w ostatnich latach
Najbardziej aktywnym reklamodawcą pozostał Unilever Polska, który w 2009 roku wydał 652 mln zł. Pierwszych pięciu reklamodawców, do których oprócz Unileveru zaliczyć można Polkomtel (451 mln zł), Procter&Gambel (374 mln zł), PTK Centertel (367 mln zł) oraz L'Oreal Polska (353 mln zł) wydało łącznie 2,2 mld zł, czyli 18% wszystkich wydatków reklamowych w 2009 roku.
W 2009 roku najwięcej zarobił TVN, przyciągając 2,9 mld zł z budżetów reklamowych. Tym samym reklamodawcy wydali w TVN 23,6% wszystkich wydatków poniesionych w ubiegłym roku na reklamę telewizyjną. Nie poszczęściło się za to w 2009 roku Polsatowi, który pomimo zajęcia drugiego miejsca w rankingu stacji o największych przychodach reklamowych, w porównaniu do 2008 roku zyskał o 107 mln zł mniej, co oznacza spadek o 3,9 proc.
fot. mat. prasowe
Pięć stacji o najwyższych przychodach z reklam w 2009 roku (mln zł)
Pięć stacji o najwyższych przychodach z reklam w 2009 roku (mln zł)
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku. Próba wyniosła 3042 osoby powyżej 4 roku życia. Dane dotyczące wydatków reklamowych są podawane w wartościach cennikowych, bez uwzględnienia rabatów. Dane obejmują wszystkie formy aktywności reklamowej: spoty reklamowe, plansze sponsorskie, telezakupy i ogłoszenia.
![Telewizja w pierwszym półroczu 2007 Telewizja w pierwszym półroczu 2007](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/programy-telewizyjne/Telewizja-w-pierwszym-polroczu-2007-12450-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl